غلام رضا رضوانی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کرج گفت: احتمالاً امسال یا حداکثر سال آینده و پس از چندین دهه انتظار به مرحله جمع آوری یک روز در میان زباله ها از دربِ منازل خواهیم رسید و این یک اتفاق بسیار مهم زیست محیطی است.

غلامرضا رضوانی الوار در گفتگو با کرج امروز اظهار داشت: خوشبختانه اجرای پایلوت طرح جمع آوری یک روز در میان پسماندها از درب منازل در محله چهارصد دستگاه به صورت موفق اجرایی شده و بیش از ۷۰ درصد ساکنین همکاری لازم را در جهت اجرای بهینه طرح داشته اند.

وی افزود: به راستی ما در آستانه یک تحول و اتفاق بزرگ هستیم که شاید بیش از سه دهه در انتظار آن هستیم؛ جمع آوری روزانه زباله ها علاوه بر تحمیل هزینهِ گزاف به شهر و نیاز به منابع انسانی و مالی گسترده، مشکلات زیست محیطی به همراه دارد و زیبایی بصری شهر را مخدوش می نماید.

این مسئول تصریح کرد: اکنون در منطقه ۹ سراغ دومین محله خواهیم رفت و همین طور در سایر مناطق ۹ گانه نیز محلات پایلوت انتخاب شده اند و آموزشگران سازمان مدیریت پسماند ظرف ۴۵ روز آینده با حضور در درب منازل شهروندان و گفتگو با آنها، فرهنگسازی و مقدمه چینی را انجام می دهند تا ان شاء الله در همه محلات پایلوت پسماندها یک روز در میان جمع آوری شود.

تحول بزرگ زیست محیطی و خدمتی ماندگار

معاون خدمات شهری شهرداری کرج اضافه کرد: چنانچه اقدامات طبق جدول زمانبندی شده صورت پذیرد و مشارکت لازم وجود داشته باشد، پیش بینی می کنیم که امسال یا نهایتاً سال آینده بتوانیم به زمره کلانشهرهایی همچون اصفهان که در آنها پسماندها به صورت یک روز در میان جمع آوری می شود، ملحق شویم و یک این تحول بزرگ زیست محیطی و خدمتی ماندگار محسوب می شود.

رضوانی ادامه داد: امیدواریم تا با فرهنگسازی و آموزش های شهروندی بتوانیم به واسطه این طرح تولید روزانه زباله در کرج را کاهش دهیم و همین طور تفکیک زباله از مبداء را نیز نهادینه سازی نماییم، باید گفت که ما وارد یک مرحله تاریخی شده ایم، چرا که در حال مُهر ابطال زدن به چندین دهه جمع آوری روزانه زباله ها و رهایی از مشکلات زیست محیطی و بهداشتی می باشیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که بتوانیم در بحث رفت و روب معابر و سایر اقدامات حوزه خدمات شهری نیز در سال جاری تحولاتی ایجاد نماییم و نقش تکنولوژی و استفاده از ماشین آلات مکانیزه را پررنگ تر نماییم که این مهم در سایه تعامل با سایر کلانشهرها، الگوبرداری از اقدامات خوب این حوزه و استفاده از توان کارشناسان و نیروهای زبده و نخبه شهرداری کرج شدنی است.

جهت دنبال کردن خبر در اینستاگرام رسمی کرج امروز اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =