کارگاه آموزش استرس آتش نشانی

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج از برگزاری کارگاه آموزشی انواع سبک‌های مقابله‌ای در مدیریت استرس مبتنی بر رویکرد ذهن آگاهی در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج خبر داد.

محمد جمشیدی در گفت‌وگو با کرج امروز، اظهار داشت: کارگاه آموزشی، سبک‌های مقابله‌ای ومدیریت استرس مبتنی بر رویکرد" ذهن آگاهی "و روش‌های کاهش آن در محیط کار و زندگی با حضور پرسنل ایستگاه‌های آتش نشانی به صورت متداول در ایستگاه‌های عملیاتی در حال برگزاری است.

وی از اهمیت سلامت روان کارکنان در سازمان آتش نشانی و همچنین نحوه مقابله با استرس‌های شغلی، محیطی و خانوادگی نیروهای عملیاتی سازمان یاد کرد و گفت: بر همین اساس و با عنایت به نتایج معاینات طب صنعتی جهت حفظ و کاهش شاخص‌های مربوط به بهداشت روان کارکنان در محیط کار، سازمان اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این زمینه کرده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج در تشریح مزیت‌های برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: شرکت کنندگان در این دوره با علائم استرس، منابع و پیامدهای عدم کنترل استرس، صحبت و تکنیک های کنترل و مدیریت استرس در محیط کار آشنا شدند.

ضرورت آشنایی با روش‌های مدیریت مقابله با استرس در آتش‌نشانان

در ادامه دکتر بالازاده مدرس این دوره کارگاه‌های آموزشی توضیحاتی در خصوص ضرورت آشنایی با روش‌های مدیریت مقابله با استرس در آتش‌نشانان ارائه کرد و به بیان انواع سب‌کهای مقابله‌ای استرس و طبقه بندی آن از نظر کمی ونشانه‌های استرس در ابعاد جسمی، روان شناختی، اجتماعی و معنوی آنان پرداخت.

وی توضیحات کاملی در رابطه با عوامل تولید کننده استرس و روش های مدیریت مقابله با این عوامل بیان کرد.

بالازاده در ادامه افزود: انسان‌ها نمی توانند در محیط کار و زندگی هر مسئله‌ای را تحت کنترل خود درآورند، اما این واقعیت بدین معنا نیست که در شرایط سخت آنها قدرت انجام هیچ کاری را ندارند. در واقع یافتن روش‌ها برای مدیریت استرس محیط کار نیازمند ایجاد تغییرات بزرگ نیست بلکه افراد باید بر مسائلی که تحت کنترل آنها هستند متمرکز شوند.

گفتنی است این کارگاه آموزشی از اواخر سال گذشته در روزهای یک شنبه و چهارشنبه در ایستگاه‌های عملیاتی در حال برگزاری بوده است.

 لازم به توضیح است کلانشهر کرج به ۳۲ ایستگاه آتش نشانی مجهز است که کارگاه آموزشی انواع سبک‌های مقابله‌ای در مدیریت استرس مبتنی بر رویکرد ذهن آگاهی تا کنون در ۱۸ ایستگاه برگزار شده و این دوره در دیگر ایستگاه‌ها نیز برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =