حمید عبدالله پور-سازمان سیما منظر

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از برنامه‌ریزی برای جانمایی ۳۰ پارک محله‌ای در مناطق مختلف خبر داد.

حمیدرضا عبدالله پور در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با تشریح جزئیات طرح ساماندهی، بهسازی اصولی و اساسی پارک‌های سطح شهر کرج در سال جاری اظهار کرد: تعمیر و شستشوی وسایل بازی، رفع نواقص روشنایی، رفع مشکلات سرویس‌های بهداشتی، بهسازی نیمکت‌ها و آلاچیق‌ها، رنگ‌آمیزی و ترمیم المان‌ها و غیره، مهمترین اقدامات اجرایی در این زمینه است.

وی ادامه داد: پارک‌های سطح شهر بخش مهمی از فضاهای تفریحی و تفرجگاهی هستند که در طول شبانه روز میزبان تعداد زیادی از شهروندان بوده و بهسازی اساسی این اماکن جزء اولویت‌های کاری حوزه فضای سبز کرج در سال پیش رو خواهد بود.

وی در این زمینه به حل برخی از نواقص مهم پارک‌های سطح شهر از جمله تعمیر و تجهیز سیستم های روشنایی‌های اشاره کرد و افزود: روشنایی پارک‌ها علاوه بر اینکه هنگام شب زیبایی بصری به شهر می‌بخشد، آسایش و امنیت بیشتر شهروندان را نیز، فراهم می‌کند.

برنامه ریزی برای آبیاری درختان در فصل تابستان

این مسئول با اشاره به زمان مناسب برای آبیاری فضای سبز شهر همزمان با افزایش دمای هوا اظهار کرد: با توجه به کمبود و محدودیت منابع آبی، آبیاری فضای سبز شهری در فصل تابستان نیاز به برنامه‌ریزی دقیق‌تری دارد و در این خصوص ترمیم شبکه‌های آبیاری، توسعه آبیاری تحت فشار و نظارت ویژه بر عملکرد پیمانکاران ضروری است.

وی بحث آبرسانی و آبیاری فضای سبز شهری و پیرامونی را مهمترین بخش فعالیت فضای سبز مناطق در ماهای آینده دانست و ادامه داد: باید بر نحوه آبرسانی تانکرهای آبرسان، خصوصا در فضای سبز پیرامونی و جنگل کاری ها و نحوه آبرسانی در شب توجه ویژه ای داشته باشیم.

عبدالله پور در این زمینه به کاهش تدریجی و حداقلی وسعت چمن‌کاری‌ها در هر منطقه، تغییر روش‌های آبیاری، تغییر الگوی کشت و استفاده از گونه هایی که نیاز آبی کمتری دارند نیز اشاره کرد و افزود: اجرای چنین برنامه‌هایی نقش اساسی در مدیریت منابع آبی ایفا می کند.

وی بر انجام به موقع عملیات باغبانی شامل هرس، کوددهی، سم‌پاشی و کنترل آفات درختان  و فضای سبز شهر با دقت و سر موعد طبق تقویم باغبانی تاکید کرد و افزود: مراقبت، حفظ و جلوگیری از زوال درختان کهنسال شهر تنها باید توسط افراد متخصص و باتجربه صورت گیرد چرا که درختان کهنسال کرج نشان سابقه و هویت این شهر هستند .

سرپرست سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پایان یکی از نیازهای شهروندان و کمبودهای جدی شهر را موضوع پارک‌های محله‌ای عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی‌های اولیه برای جانمایی ۳۰ پارک محله‌ای مصوب در بودجه امسال انجام شده و به زودی در جهت پاسخگویی به نیازهای شهر و مطالبات شهروندان عملیاتی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =