غلامرضا رضوانی

معاون خدمات شهر شهرداری کرج گفت: اولویت طرح علمداران خدمت شناسایی و رفع نیازها و درخواست‌های اساسی شهروندان در مناطق دهگانه به ویژه محلات کم برخوردار است.

غلامرضا رضوانی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار کرج امروز، اظهارکرد: اولین مرحله پاکداشت شهر با نام طرح علمداران خدمت، ۲۳ مهرماه سال گذشته از منطقه ۱۰ و با تمرکز بر رفع مشکلات محلات کم برخوردار کلیدخورد و با اجرا در مناطق دهگانه شهرداری کرج، اسفند ماه به اتمام رسید.

رضوانی بابیان اینکه اولویت این طرح شناسایی و رفع نیازها و درخواست‌های اساسی شهروندان است، گفت: شهروندان رکن اصلی در اجرای این طرح هستند.

وی با اشاره به اینکه این طرح در سال جاری با برنامه ریزی دقیق‌تر و قوت بیشتری اجرایی خواهد شد، گفت: ارائه خدمات عمرانی، ترافیکی، رفت و روب خیابان‌ها و کوچه‌ها، توسعه فضای سبز، حذف زوائد بصری، رفع موانع موجود در مسیر پیاده‌روها و ارائه خدمات درمانی، مشاوره خانواده، اطعام نیازمندان و تقدیم بسته‌های معیشتی بخشی از برنامه‌های این طرح است.

این مسئول ایجاد انگیزه و تقویت حس مشارکت مردم در نگهداشت شهر و محله خود را از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: مهمترین مشخصه این طرح نسبت به طرح‌های دیگری که به منظور پاکداشت شهر اجرایی شده این است که  مردم رکن اصلی هستند و با همکاری و مشارکت آنها این طرح اجرایی می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرج در ادامه صحبت‌های خود به بیان اقدامات صورت گرفته در این طرح پرداخت و گفت: در اجرای طرح جهادی علمداران خدمت تلاش شده مشکلات و نیازهای شهروندان در منطقه و محلات مختلف احصاء و اقدامات لازم برای رفع آنها صورت بگیرد.

اجرای طرح علمداران خدمات با محوریت مناطق کم برخوردار

معاون محیط زیست و خدمات شهر شهرداری کرج با بیان اینکه رویکرد شهردار کرج مدیریت جهادی و تفکراتشان بر اساس فعالیت الگوهای جهادی است، خاطرنشان کرد: بر این اساس در پایان هر هفته سال گذشته،  از طریق ظرفیت گروه‌های جهادی در سطح استان خدمات گسترده شهری به مناطق کمتر برخوردار استان ارائه شده است.

رضوانی با اشاره اینکه در این طرح از دو هزار پاکبان و یک هزار و ۵۰۰ نفر از سبزبانان استفاده شده است، افزود: اقدامات عام المنفعه، مواسات و توزیع سه هزار و ۵۰۰ بسته های حمایتی، نصب علایم و انواع تابلوهای شهری، از اقداماتی است که در این طرح با کمک گروه‌های جهادی در مناطق به ویژه در محلات کم برخودار صورت گرفته است.

معاون شهردار کرج در ادامه صحبت‌های خود در خصوص اقدامات گروه‌های جهادی در اجرای طرح پاکداشت شهر افزود: ارائه خدمات درمانی و ویزیت شهروندان توسط کادر خدماتی و درمانی بخشی از اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای این طرح در سال ۱۴۰۰ بوده است.

رضوانی تاکید کرد: با اجرای این طرح، در هر منطقه حدود ۷۰۰ نفر از شهروندان از خدمات درمانی برخودار شدند و در سال جاری نیز این خدمات با حمایت گروه‌های جهادی و تشکل‌های غیر دولتی ادامه خواهد داشت.

رضوانی با بیان اینکه طرح علمداران خدمت بازتاب خوبی در بین شهروندان داشته است، افزود: نحوه اجرای این طرح طی جلسه‌ای که با حضور معاونین خدمات شهر کشور برگزار شد، بررسی و مورد استقبال وزارت کشور قرار گرفت و ممکن است به صورت ملی در سطح شهرداری‌های کشور اجرایی شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهر شهرداری کرج در این گفت و گو به بیان اقدامات این معاونت در اجرای این طرح پرداخت که در ویدئوی زیر قابل مشاهده است:

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =