علیرضا رحیمی

نایب رئیس شورای اسلامی کرج با اشاره به اینکه اعم وظایف شهرداریها تخصصی است، گفت: شوراها به عنوان نهاد بالادستی شهرداری ها نیز باید سیاست گذاری ها ی امور شهری را بصورت تخصصی انجام دهند.

علیرضا رحیمی که به مناسبت روز شوراها با کرج امروز سخن می گفت، افزود: سیاست گذاری های تخصصی موجب تصمیم سازی های مناسب در اجرا شده که عامه مردم یک شهر از آن منتفع خواهند شد.

وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی و تنوع امور مرتبط با شهر، شوراهای شهر نیز دارای کمیسیون های تخصصی مختلفی هستند که از جمله انها می توان به کمیسیون های  حقوقی و مشارکت های مردمی، فرهنگی، اجتماعی و امور ورزشی، عمران و حمل و نقل، معماری و شهرسازی، سلامت، محیط زیست و خدمات شهری اشاره کرد که نیازمند حضور افراد دارای تخصص مرتبط در این کمیسیسون ها است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور شرایط انتخاب شوندگان و سطح تحصیلات آنان تنها بر اساس میزان جمعیت شهری و روستایی تعریف شده و نوع تخصص آنان کمرنگ دیده شده است.

رحیمی گفت: هر چند که به این ترتیب دایره افراد تایید صلاحیت شده و وارد شونده به گود رقابت انتخاباتی وسیع تر می شود اما به نظر می رسد در نهایت انچه اتفاق می افتد با اهداف پیش بینی شده فاصله دارد.

وی ادامه داد : بر همین اساس امروزه در چینش برخی شوراها وجود چندین تخصص مشابه و یا نبود تخصص مورد نیاز کاملاً مشهود است.

وی اظهار داشت: به همین دلیل اکنون برخی از تصمیمات کمیسیون های تخصصی شوراها که سیاستگذاری شهرداریها را برای اجرا تبیین می کنند از پختگی لازم برخوردار نیست و گاها نیز با اهداف مورد نظر در اجرا با مشکلاتی مواجه می شود.

نایب رئیس شورای اسلامی کرج تاکید کرد: زیرشاخه های شوراها باید با افراد متخصص تشکیل شوند تا بتوانند با تصمیم گیری و تصمیم سازی های مناسب زمینه توسعه، آبادانی و رفاه هر چه بیشتر شهروندان را فراهم کنند.

وی یادآور شد: همانگونه که امروزه در برخی از نهادهای تخصصی مانند بانک ها دستورالعمل خاص و مدونی برای تصدی یک پست تعریف و ابلاغ شده می توان در قانون شوراها نیزبه گونه ای عمل کرد تا انتخاب شوندگان در اجرای وظایف قانونی خود هر چه بهتر عمل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =