کمالی روستا

مدیر منطقه ۷ شهرداری کرج از توزیع شش هزار تن آسفالت در معابر و خیابان‌های این منطقه در سال گذشته خبر داد.

عباس کمالی روستا در گفت‌وگو با کرج امروز با اشاره به‌ اجرای پروژه تکمیل کانال ۵۲۴ متری حیدرآباد، گفت: ساکنان این محله سالیان زیاد به دلیل نداشتن راه فاضلاب هم‌سطح بودن مغازه‌ها و خانه‌ها با سطح خیابان آب به درون خانه‌ها و مغازه راه پیدا می‌کرد که با تکمیل این طرح این مشکلات مرتفع شد.

وی با بیان اینکه با تمام توان تلاش خواهیم کرد رضایت شهروندان را کسب کنیم، عنوان کرد: اجرای پروژه‌هایی از این قبیل به‌منظور فراهم کردن فضایی بهتر برای شهروندان صورت خواهد گرفت.

مدیر منطقه ۷ شهرداری کرج همچنین افزود: پس از تکمیل و حل مشکل کانال قدیمی متروکه محله حیدرآباد طرح ساخت پیاده راه‌سازی به روش نوین و استفاده از هنر طراحان و مهندسین باتجربه به‌منظور افزودن به زیبای بصری این محله قدیمی در محله کم برخوردار حیدرآباد اجرایی خواهد شد.      

بهره برداری از پارک آموزش ترافیک در آینده ای نزدیک

کمالی روستا در ادامه از بهره برداری پارک آموزش ترافیک در آینده‌ای نزدیک اشاره و بیان کرد: آموزش فرهنگ ترافیکی به کودکان، مؤثرترین و مطمئن‌ترین راه آموزش و متضمن درک و اجرای درست کاربران آینده از قوانین و مقررات ترافیکی است.

به گفته مدیر منطقه ۷ شهرداری کرج پارک آموزش ترافیک با مساحت ۱۳ هزار مترمربع در محدوده اشتراکی جنوبی با پیشرفت ۹۰ درصد در حال انجام است.

وی به اهمیت ساخت پارک‌های ترافیک در ارتقاء فرهنگ ترافیک از سنین پایین اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی یکی از الزامات بهبود شرایط ترافیکی شهر بوده و باید آموزش‌های لازم از سنین کودکی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری کرج گفت: از آنجایی که آموزش مستقیم رفتار ترافیکی برای کودکان و نوجوانان در محیط واقعی ممکن است خطراتی در پی داشته باشد، استفاده از محیط پارک و آموزش در پارک‌ها به صورت عملی یکی از روش‌های با اهمیت و امن آموزش است.

کمالی روستا به اقدامات صورت گرفته در این پارک اشاره کرد و افزود: رنگ آمیزی جداول و بلوک عابر پیاده، نصب تابلوهای انتظامی و گل میخ های پلاستیکی همچنین خط کشی لوزی و محوری با رنگ سرد و... در این پارک انجام شده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری کرج با بیان اینکه با بهره برداری از پارک ترافیک، کودکان می‌توانند در قالب تفریح و بازی آموزش‌ها و قوانین لازم را آموزش ببینند، افزود: آموزش فرهنگ ترافیکی به کودکان، مؤثرترین و مطمئن‌ترین راه آموزش است زیرا متضمن درک و اجرای درست کاربران آینده از قوانین و مقررات ترافیکی است.

آسفالت ۳۸ هزار متر از معابر منطقه با صرف بیش از ۶ هزار تن آسفالت

کمالی روستا در بخش دیگری از صحبت های خود به اجرای عملیات آسفالت ۳۸ هزار متر از معابر منطقه اشاره و بیان کرد: این عملیات با صرف شش هزار و ۵۰۰ تن آسفالت بهسازی شد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری کرج  در خصوص اهمیت شناسایی معابر اولویت‌دار برای آسفالت، گفت: برای این کار بازدیدهای مکرر صورت گرفته است و طبق اولویت‌بندی معابر اصلی و خیابان‌های درجه‌یک و مناطق کم برخوردار آسفالت شده اند.

وی همچنین از اجرای عملیات آسفالت بلوار انرژی اتمی پس از الحاق محله محمودآباد به شهرداری منطقه ۷ یاد کرد و گفت: این پروژه ازجمله پروژه‌های است که در حال انجام است.

سرپرست منطقه ۷ شهرداری کرج اضافه کرد :در حال حاضر عملیات عمرانی پروژه مذکور با پیشرفت فیزیکی مطلوبی در حال انجام است و ادامه دارد.

کمالی روستا تناژ آسفالت مورداستفاده در این پروژه را هزار و ۶۰۰ تن اعلام کرد و گفت: این عملیات در مساحت ۱۴ هزار مترمربع انجام می‌شود و تا چند روز آینده به پایان می‌رسد.

جمع آوری ۳۱ هزار و ۹۲۰ تن زباله از سطح منطقه 

سرپرست منطقه ۷ شهرداری کرج ادامه صحبت های خود را به تشریح عملکرد منطقه در جمع آوری زباله‌ها در سال گذشته اختصاص داد و گفت: در سال ۱۴۰۰، حدود ۳۱ هزار و ۹۲۰ تن زباله از سطح منطقه جمع آوری شده است.

وی میزان رفت و روب معابر را یک میلیارد و ۷۳ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۹۰۴ متر مربع ذکر و عنوان کرد: همچنین طی سال جاری ۹ هزار و ۷۱۸ متر مکعب نخاله ساختمانی از سطح منطقه جمع آری شده است.

کمالی روستا با اشاره به اینکه دو هزار و ۱۰۰ متر مکعب کانال و هزار و ۵۶۲ متر لوله سربسته در منطقه لایروبی شده است، تعداد تابلوهای تبلیغاتی غیر مجاز جمع آوری شده را ۷۰۰ عدد اعلام کرد و گفت: ۳۹ مورد سطل زباله نیز طی سال ۱۴۰۰ در سطح منطقه نصب شده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری کرج در ادامه به اقدامات ترافیکی منطقه طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این خصوص ۴۲۰ مورد تابلوی انتظامی و راهنمایی و رانندگی، چهار عدد ثانیه شمار زمان باقی مانده، سه هزار گل میخ، ۳۰۰ مورد استوانه ایمنی، ۸ عدد کاشن تانک در سطح منطقه نصب شده است.

رنگ آمیزی و نظافت تابلوهای راهنمایی و رانندگی به تعداد ۸۰۰ مورد، نصب ۵۰۰ متر چشم گربه ای، نصب ۴۰۰ مورد چشم ببری و یک مورد افتتاح تقاطع با چراغ فرماندهی از دیگر موارد ترافیکی صورت گرفته در سطح منطقه ۷ شهرداری کرج بود که کمالی روستا به آن اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =