مرتضی شریف کاظمی

مدیر منطقه ۲ شهرداری کرج گفت: سال گذشته ۱۶ هزار و ۵۷۴ تن آسفالت در سطح معابر و خیابان‌های منطقه توزیع شده است.

مرتضی شریف کاظمی در گفت‌وگو با کرج امروز گفت: در زمینه توسعه فضای سبز همچنین اقداماتی از جمله شناسایی شش هزار و ۵۵۰ مترمربع اراضی تحت تملک شهرداری در حاشیه اتوبان، حفر چاله درخت  به منظور احداث جنگلکاری در این اراضی و حفر دو هزار و ۶۱۰ حلقه چاله درخت جهت کاشت نهال و ایجاد کمربند سبز در ضلع شمالی و جنوبی حاشیه اتوبان تهران – قزوین صورت گرفته است.

مدیر منطقه ۲ شهرداری کرج همچنین از برنامه های آتی منطقه در توسعه فضای سبز یاد کرد و گفت: کاشت ۵۰۰ اصله نهال در ضلع شمالی و ۷۰۰ اصله نهال در ضلع جنوبی حاشیه اتوبان نیز در دستور کار منطقه قرار گرفت و اجرای آن به اتمام رسید.

وی در ادامه ضرورت نگهداری از فضای سبز در کنار توسعه آن را یادآور شد و افزود: در این زمینه منطقه اقدام به اجرای عملیات هرس دو هزار و ۵۲۳  اصله درخت واقع در ضلع شمالی و جنوبی اتوبان  کرده و هرس ۳۰۰ اصله درخت دیگر نیز در همین محدوده انجام شده است.

شریف کاظمی با اشاره به اینکه جمع آوری نخاله و ضایعات نیز نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست و فضای سبز دارد از اجرای عملیات نظافت و جمع آوری ۲۲۰ مترمکعب نخاله و ضایعات حاشیه اتوبان و انجام ۱۵۰ مترمکعب خاکریزی بستر درختان طی سال گذشته سخن گفت و افزود:  جمع آوری نخاله و ضایعات و پاکسازی کلیه عرصه های فضای سبز واقع در حاشیه اتوبان به حجم تقریبی ۱۲۰ مترمکعب از اقداماتی بود که اجرایی شده است.

این مسئول در تشریح اقدامات ترافیکی منطقه طی سال ۱۴۰۰ به نصب ۹۵۰ عدد چشم ببری، نصب دو هزار و ۸۸۰ عدد چشم گربه ای، نصب ۳ عدد چراغ چشمک زن، نصب ۴۰۰ عدد گل میخ پلاستیکی، نصب ۱۵۰۰ عدد استاد دایره ای و بیضی، نصب ۴۶۰ عدد تابلوی انتظامی و ترافیکی در سطح منطقه، نصب ۱۰ عدد کاشن تانک در دماغه های خطرناک سطح منطقه، رنگ آمیزی سرعتکاه آسفالتی به طول ۱۵۰  متر مربع و رنگ آمیزی بلوک عابر پیا ده به طول ۸۰ متر مربع اشاره کرد .

توزیع بیش از ۱۶ هزار تن آسفالت در سطح منطقه ۲

مدیر منطقه ۲ شهرداری کرج در ادامه از عملکرد یکساله منطقه در زمینه توزیع آسفالت به منظور اجرای عملیات لکه گیری و آسفالت یاد کرد و گفت: طی سال گذشته ۱۶ هزار و ۵۷۴ تن آسفالت در سطح منطقه توزیع شده که ۱۲ هزار و ۳۷۰ تن از  آن به صورت مکانیزه و چهار هزار و ۲۰۴ تن آن به صورت دستی مورد استفاده قرار گرفته است.

باغ رنجی با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی افتتاح قرار دارد

مدیر منطقه ۲ شهرداری کرج با اشاره به تشریح اقدامات منطقه در حوزه های عمران، فضای سبز، ترافیک و ... طی سال گذشته از افتتاح برخی پروژه‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: باغ رنجی با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله این پروژه‌ها است.

وی با بیان این خبر به جزئیات اقدامات صورت گرفته در باغ رنجی پرداخت و افزود: در این پروژه ۳۳۵ متر جدول‌گذاری، هزار و ۵۰ متر مربع کف پوش نوستالیت، ۱۶۰ متر مربع آجر قزاقی، ۱۵۰ متر مربع سیمانکاری اولیه، سه هزار متر مربع سنگ کاری و احداث سرویس بهداشتی با مساحت ۶۵ متر مربع اجرایی شده است.

مدیر منطقه ۲ شهرداری کرج همچنین از احداث پارک  محله‌ای با مساحت سه هزار و ۲۰۰ متر مربع در محله کم برخوردار نوروز آباد خبر داد و با بیان اینکه این پروژه از اقدامات در حال تکمیل منطقه به شمار می رود، گفت: در این پارک، مراحل اولیه (نقشه برداری و دیتیل اجرایی) و کاشت ۲۵۰ اصله درخت در محدوده مشخص شده، صورت گرفته و عملیات عمرانی و جدولگذاری نیز در حال انجام است.

پارک بلوار کامیونداران با مساحت ۱۳ هزار متر مربع از دیگر اقدامات در حال تکمیل است که مدیر منطقه ۲ شهرداری کرج به آن اشاره کرد و گفت: تا کنون عملیات نصب تک جدول به طول هزار و ۴۰ متر، احداث کانیو به طول ۴۳۲ متر ، جانمایی ۵۵ متر دیوار بلوکی و  اجرای ۹۰ متر کفپوش انجام شده و این پارک ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شریف کاظمی از دیگر پروژه@های در حال تکمیل منطقه به بلوار سراج اشاره و بیان کرد: این بلوار با اجرای هزار و ۲۴۰ متر جدول کانیو و ۵۶۵ متر تک جدول، ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در ادامه به پروژه‌های تکمیل شده در سطح منطقه اشاره کرد و افزود: احداث و تکمیل پارک محله‌ای بنفشه، احداث یک باب ساختمان سرای محله در پارک بنفشه- بلوار آخوندی (بلوار آتشنشانی) (توسط سازمان عمران)، احداث یک باب ساختمان قرائت خانه در پارک شیخ آباد –بلوار شیخ آباد (توسط سازمان عمران )تکمیل و کاشت رز و درختچه و گلل کاری دراصلاح هندسی خیابان استاندارد، روبروی ورزشگاه شریعتی به مساحت ۶۸۰ مترمربع، احداث فضای سبز لچکی خیابان مصباح به مساحت ۲۲۰ مترمربع و همکاری در احداث خیابان موازی حسین آباد شامل نخاله کشی،خاکریزی، بستر سازی، ایجاد آبخور و کاشت ۲۵۰ اصله چنار درحاشیه معبر از جمله این پروژه ها به شمار می رود.

مدیر منطقه ۲ شهرداری کرج در بخش دیگری از صحبت‌های خود از اجرای پروژه بهسازی پارک‌های فرسوده در سطح منطقه سخن گفت و ادامه داد: جمع آوری وسایل بازی کودکان غیر استاندارد فلزی در پارک وحدت و بستر سازی و بتن ریزی و نصب ۲۸۰ مترمربع کفپوش گرانولی زمین بازی و نصب یک مجموعه وسایل ترکیبی پلی اتیلنی استاندارد در این پارک از جمله این اقدامات است.

وی همچنین به جمع آوری وسایل بازی کودکان غیر استاندارد فلزی در پارک زکریا اشاره کرد و افزود: در این پارک نیز بستر سازی و بتن ریزی زمین بازی به مساحت ۲۰۰مترمربع، نصب کفپوش گرانولی و یک مجموعه وسایل ترکیبی پلی اتیلنی استاندارد صورت گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =