محمد جمشیدی

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج از برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای نیروهای عملیاتی باهدف ارتقای آمادگی جسمانی برای نجات جان شهروندان خبر داد.

محمد جمشیدی در گفت‌وگو با کرج امروز اظهار داشت: بر اساس جلسه‌ای که با سرپرست هیئت نجات‌غریق و غواصی البرز برگزار شد، دوره‌های آموزشی مذکور برای ۱۰۰ نفر از نیروهای عملیاتی این سازمان برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: از آنجا که مخاطرات و حوادث پیش روی آتش‌نشانان قابل پیش‌بینی نیست، ضرورت افزایش سطح توانمندی‌های آنها احساس می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۵۱۱ نفر نیروی عملیاتی در آتش‌نشانی کرج فعالیت دارند که از نظر آمادگی برابر حوادث در سطح مطلوبی قرار دارند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج در ادامه به شرایط کار آتش‌نشانان اشاره کرد و افزود: با توجه به این‌که نیروهای عملیاتی اغلب با حوادث ناگوار و صحنه‌های خشن روبرو هستند و این موضوع در روحیه آنان تأثیر نامطلوبی می‌گذارد، بر همین اساس در کنار دوره‌های آموزشی ارتقای سطح توانمندی‌ها و آمادگی جسمانی، کارگاه‌های آموزشی انواع سبک‌های مقابله‌ای در مدیریت استرس نیز برای آنان برگزار می‌شود.

به گفته جمشیدی بیست و یکمین کارگاه آموزشی، سبک‌های مقابله‌ای و مدیریت استرس مبتنی بر رویکرد  ذهن آگاهی و روش‌های کاهش آن در محیط کار وزندگی با حضور پرسنل ایستگاه ۱۲۱ به مدت ۳ ساعت برگزار شد.

لازم به توضیح است این کارگاه آموزشی در تمام ایستگاه‌های آتش‌نشانی کرج برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برگزاری دوره‌های آموزشی برای دیگر نهادها باهدف افزایش سطح ایمنی در ادارات اشاره و بیان کرد: در این زمینه اخیراً دوره آموزش ایمنی و آتش‌نشانی ویژه پرسنل مراکز بهداشت شهر کرج  باهدف اطفاء حریق و آشنایی با خاموش‌کننده‌های دستی برگزارشده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج مدت‌زمان این دوره آموزشی را چهار ساعت ذکر و بیان کرد: این دوره با حضور ۳۰ نفر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی، پزشک‌های حوزه خدمات درمان و مسئولین مراکز درمان برگزار شد.

لازم به ذکر است در پایان دوره گواهینامه معتبر از سوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی به شرکت‌کنندگان  حاضر در این دوره اهداء شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =