• ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
  • کد خبر: 80797
حمید عبدالله پور-سازمان سیما منظر

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از آغاز عملیات احداث ۳ پارک محله‌ای سراج، کوهپایه و دریا در مناطق کم برخوردار شهر خبر داد.

حمیدرضا عبداله پور در گفت‌وگو با کرج امروز به‌ضرورت توجه به محلات با تمرکز جمعیتی بالا در کرج  اشاره کرد و گفت: باسیاست‌های دوره ششم مدیریت شهری کرج احداث ۳۰ پارک محله‌ای در سطح مناطق ده‌گانه این کلان‌شهر طی سال جاری برنامه‌ریزی‌شده که احداث ۳ پارک آن تاکنون کلید خورده است.

وی بر استفاده شهروندان از هوای پاک و فضای سبز پارک‌ها و توزیع عادلانه امکانات شهری در مناطق کم برخوردار شهر تأکید کرد و اظهار داشت: عملیات جدول‌گذاری پارک سراج در منطقه ۲، پارک کوهپایه در محله حسن‌آباد و پارک دریا در منطقه ۱۰ رو به پایان است و در چند روز آینده عملیات کاشت گل و گیاه آن انجام می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج توضیح داد: پروژه احداث فاز دوم پارک ایران کوچک، پارک شهید روستا نژاد در منطقه ۲ و عملیات زیباسازی و کاشت گل و گیاه در پروژه زیرگذر ماهان-آزادی نیز از چند روز آینده آغاز خواهد شد.  

این مسئول یکی از شاخصه‌های توسعه شهری را، توسعه فضای سبز در شهر دانست و تأکید کرد: انواع آلودگی‌ها و بیماری‌های روانی و جسمی از نمودهای رابطه ناپایدار شهر و انسان است که این موضوع با توسعه و گسترش اماکن تفریحی و گردشگری کاهش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج همچنین به برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و موضوعی در پارک‌ها و بوستان‌های شهر کرج اشاره کرد و افزود: از ۲۹ اردیبهشت به مدت چهار روز شهروندان می‌توانند با مراجعه به پارک ملی ایران کوچک از نخستین جشنواره گل محمدی و گلاب‌گیری در شهر کرج بازدید کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =