گلاب گیری

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: استقبال از نخستین جشنواره گل محمدی و گلاب‌گیری کرج قابل توجه بوده و این موضوع نشان دهنده علاقه شهروندان به برپایی و تداوم جشنواره فرهنگی و موضوعی است.

حمیدرضا عبداله پور در گفت‌وگو با کرج امروز، با اشاره به استقبال بی نظیر شهروندان کرجی از نخستین جشنواره گل محمدی و گلاب‌گیری سنتی که در پارک ملی ایران کوچک برگزار می‌شود، گفت: پنجشنبه و جمعه جشنواره گلاب‌گیری میزبان بیش از ۲۰ هزار نفر از شهروندان و گردشگران بود.

این مسئول استقبال انبوه مردم از این جشنواره را قابل توجه خواند و اظهار کرد: این موضوع نشان دهنده علاقه شهروندان به برپایی و تداوم جشنواره فرهنگی و موضوعی است.

وی توضیح داد: با معتدل شدن هوا در این فصل یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های مدیریت شهری فراهم کردن بستری مناسب برای غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و ترویج روحیه شادی و نشاط در بین آنان است و نخستین جشنواره گل محمدی و گلاب‌گیری کرج با مشارکت شهر کاشان با همین هدف برنامه ریزی شده است.

این مسئول توضیح داد: شبیه سازی و زیست‌بوم و خاستگاه اقوام مختلف کشور در پارک ملی ایران کوچک، یکی ازجاذبه‌های متفاوتی است که در کنار بازدید از جشنواره‌های موضوعی تجربه جدیدی را برای گردشگران رقم می‌زند.

وی توضیح داد: جشنواره گلاب گیری با ارائه غرفه‌های تخصصی و طراحی‌ها ویژه با هدف ترویج و فرهنگ سازی درباره استفاده صحیح ازعرقیات گیاهی، آشناکردن مردم بویژه کودکان و نوجوانان با روش‌های سنتی گلاب گیری، و با اجرای آیین‌های سنتی ومرتبط همچون  آیین سنتی گل غلتان و موسیقی های اقوام مختلف برگزار شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج ضمن تشکر از همراهی پلیس راهور در کنترل ترافیک مسیرهای منتهی به این جشنواره گفت: با ساماندهی پارکینگ جشنواره در ورودی خیابان کسری مشکلات مربوط به پارک خودروها تا حد زیادی کاهش پیدا کرده بود و تمام تلاش پرسنل سازمان  در جهت جلب رضایت شهروندان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =