حسینی

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری کرج از افتتاح پارک محله ای خلج آباد در روز چهارشنبه مورخ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: طرح جهاد امید آفرینی نیز جمعه جاری با مشارکت چندین نهاد در خیابان های چندگانه حصار برگزار و نسبت به ارائه خدمات متنوع به شهروندان اقدام می گردد.

مدیر منطقه ده شهرداری کرج در گفتگو با کرج امروز با بیان اینکه فازِ نخست بوستان خلج آباد به متراژ سه هزار مترمربع آماده بهره برداری است و در سالِ جدید نیز چندین پارک محله ای با هدفِ تقویت نشاط اجتماعی و ترمیم سرانه های رفاهی احداث خواهد شد، گفت: عملیاتِ کف سازی، کاشت چمن و نهال مثمر و غیرمثمر، آسفالت ریزی، نصب مبلمان و المان، مجموعه بازی کودکان و ست تندرستی انجام شده و این فضا در خدمتِ تفریح و خوشگذرانی شهروندان و گذرانِ اوقات فراغت خانوارها می باشد.

توزیع صدها تن آسفالت در منطقه با هدف ساماندهی و رفع خرابی معابر

سید احمد حسینی در ادامه ارائه گزارش عملکرد به شهروندان تصریح کرد: طی عمر چند ماهه دوره ششم مدیریت شهری کرج به شهروندان بالغ بر صدها تن آسفالت در سطح محلات و معابر اصلی و فرعی منطقه به ویژه در کلاک بالا و پایین، حصار، بلوار خلج آباد و... به صورت دستی و مکانیزه توزیع گردیده است که ارزش ریالی آن بالغ بر میلیاردها تومان می باشد و امسال نیز بنا داریم تا در قالبِ طرح های محرومیت زدایی، با روحِ محله محوری و شناسایی اولویت ها بر مبنای عدالتِ اجتماعی نسبت به ساماندهی معابر قبل از شروعِ فصل سرد سال اقدام نماییم.

تبدیلِ اراضی خُرد آزادسازی شده بناهای تخریبی در خط ۴ حصار به عرصه فضای سبز و ساختِ «پاتوق محله» در اراضی بزرگ تر

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری کرج در ادامه به اقدامی ابتکاری که رضایت خاطر شهروندان را به همراه داشته اشاره کرد و گفت: طی اقدام ابتکاری و با هدف ارتقاء زیباسازی شهری و تقویت نشاط و شادابی شهروندان، برخی اراضی در خط ۴ حصار که قبلاً با رفع ساخت و سازهای غیرمجاز آزادسازی شده و به محل رهاسازی زباله و نخاله شده بودند، با اجرای طرح گلکاری فلاورباکس به عرصه فضای سبز افزوده می شوند.

وی افزود: در همین راستا، با انجام عملیات خاکبرداری و آماده سازی، طرح گلکاری فلاورباکس به منظور استفاده بهینه از زمین های جانمایی شده اجرایی گردید و بخشی نیز در حال انجام است تا شهروندان به جای مشاهده صحنه های زشت ناشی از تجمع زباله و پرسه زنی حیوانات موذی و مزاحم در آنجا و متعاقباً تولید مشکلات بهداشتی و اجتماعی، از زیبایی و طراوت حاصل از فضای سبز و گلکاری لذت ببرند.

این مسئول همچنین از ساختِ «پاتوق محله» در راستای تقویتِ تعاملات اجتماعی شهروندان در اراضی آزادسازی شده بناهای تخریبی که مساحت بیشتری دارند، خبر داد و گفت که این مهم با هدف تقویت نشاط اجتماعی، ارتقاء بصری شهر و پاسخگویی به نیازهای عاطفی و معنوی ساکنین در دستور کار منطقه ده شهرداری کرج قرار گرفته است.

اجرای طرح جهادی محله به محله در سطح منطقه ۱۰ شهرداری کرج

حسینی ادامه داد: اقدامِ دیگری که در سطح منطقه اجرایی گردیده و استقبالِ خوبی نیز از آن به عمل آمده، طرحِ جهادی محله به محله است که در آن تیم های معاونت های مختلف شهرداری با حضور در شهرک های پُرجمعیت و کم برخوردار نسبت به رفع مشکلات و ارائه خدماتی در حوزه های آسفالت ریزی، فضای سبز، جمع آوری زباله و نخاله، رنگ آمیزی، حذف زوائد بصری، رسیدگی به وضعیت سطل های زباله، ثبت مطالباتِ شهروندان از مدیریت شهری و... اقدام می نمایند و تاکنون نیز در چندین محله از خلج آباد، کلاک بالا و پایین، خطوطِ حصار، شهرک شهید کاظمی و... اجرایی شده است.

اصلاح هندسی و احداث دوربرگردان در محدوده میدان امیرکبیر با هدف روان سازی ترافیک

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به اصلاح هندسی و احداث دوربرگردان در محدوده میدان امیرکبیر با هدف روان سازی ترافیک و پاسخگویی به مطالبات مردمی اشاره و خاطر نشان کرد: به منظور ایمنی هرچه بیشتر تردد وسایط در نقاط پُر تردد و با هدف دسترسی آسان تر به مسیرهای مورد نظر برای شهروندان و عابرین، ضمن کارشناسی به عمل آمده عملیات اصلاح هندسی و احداث دوربرگردان میدان امیرکبیر بیلقان در حال اجرا است.

به گفته سید احمد حسینی، اجرای این پروژه در خصوص روان سازی ترافیک در مسیر غرب به شرق میدان امیرکبیر و با توجه به تداخل عبور خودروهای ورودی به میدان امیرکبیر از تونل بیلقان و همچنین بلوار جانبازان که در مبداء جاده چالوس به هم می‌رسند، در دستور کار قرار گرفت، چرا که پیش از این خودروهایی که قصد طی مسیر از تونل بیلقان به سمت کرج را داشتند به ناچار باید تا ابتدای جاده چالوس ادامه مسیر می دادند که این مسیر اضافه ترافیک ورودی میدان امیرکبیر از ضلع جنوبی را نیز دو چندان می کرد.

ارائه آمار آسفالت ریزی، جدولگذاری، لوله گذاری و پله گذاری به شهروندان

مدیر منطقه ده شهرداری کرج در راستای گزارش دهی عمرانی به شهروندان در خصوصِ عملکرد سال ۱۴۰۰ این مجموعه، به توزیع ۳ هزار تن آسفالت، ۶۰۰ متر طول جدولگذاری، ۴۰۰ متر طول لوله گذاری و ۶۰۰ متر پله گذاری اشاره کرد و گوشه ای از اقدامات صورت گرفته را بدین شرح برشمرد؛ توزیع ۲۵۰۰ تُن آسفالت در معابرِ کلاک، نصب ۶۰۰ تابلو انتظامی و اخباری و نصب تجهیزات ترافیکی، پله گذاری کوچه شهید نادر قنبری، لکه گیری آسفالت جاده مخصوص، کلاک نو بلوار کارگر، بلوار شهید اسکندری، بلوار ۳۲ متری جهان نما، بلوار شهید چمران، خیابان شهید کاظم مجاور بلوار شهید چمران، خط ۱ و ۲ حصار و بلوار خلج آباد، نورپردازی ورودی خلج آباد، پل کلاک و نصب ۲ برج نوری در این مسیر، جمع آوری خاک و نخاله از حاشیه جاده مخصوص، اجرای طرح های زیباسازی و...

اجرای بیش از ۸ میلیون مترمربع رفت و روب در سطح منطقه

به گفته این مسئول، طی سال ۱۴۰۰ بالغ بر هشت میلیون و ۸۴۸ هزار و ۲۲۱ مترمربع رفت و روب و تنظیف و پاکسازی معابر در سطح منطقه ۱۰ شهرداری کرج صورت گرفته است، وی میزان جمع آوری روزانه زباله از سطح منطقه را ۶۳ تن، شستشوی روزانه معابر و جداول را ۸ هزار مترمربع و میزان تسطیح زمین های بایر را ۱۵ هزار و ۷۰۰ متر مربع ذکر کرد. مدیر منطقه ۱۰ شهرداری کرج همچنین به کاشت هزار و ۹۰۰ اصله درخت و آغاز عملیات احداث پارک پشت پمپ بنزین شروان به مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر مربع اشاره کرد.

ساماندهی محل تخلیه غیرمجاز نخاله در حاشیه «جاده مخصوص»

ساماندهی محل تخلیه غیرمجاز نخاله در حاشیه «جاده مخصوص» خبر دیگری بود که حسینی آن را رسانه ای کرد و گفت: طی بازدیدهای صورت گرفته از بزرگراه شهید لشگری (جاده مخصوص) و وجود معضل دپوی نخاله و زباله که علی رغم پاکسازی در چندین مرحله، همچنان چهره نامطلوبی داشت، بهسازی و ساماندهی این محدوده در دستور کار قرار گرفت، همچنین برای جلوگیری از تخلیه غیرمجاز زباله تمهیداتی در نظر گرفته شده و ضمن کنترل مستمر سطح منطقه توسط اکیپ های گشت اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری، برخورد قانونی با متخلفین صورت می گیرد.

برنامه ریزی جهت احداث بازار روز محله ای جهت تسهیل تهیه مایحتاج شهروندان

مدیر منطقه ده شهرداری کرج ادامه داد: امسال و با هدف کمک به تنظیم بازار و حمایت از دولت در راستای مردمی سازی یارانه چند قلم کالاهای اساسی و حفظ تعادل قیمت ها بنا داریم تا با همراهی سازمان های سرمایه گذاری و میادین شهرداری نسبت به جانمایی و انتخاب حداقل یک و در صورت امکان چند قطعه زمین برای احداث بازار روز سازه سبک با مشارکت بخش خصوصی و تولیدکنندگان اقدام نماییم، این مهم به دسترسی مناسب تر شهروندان به کالاهای با نرخ مصوب کمک می نماید.

بهره برداری از تفرجگاه عمومی در حاشیه رودخانه کرج تا پایان امسال

حسینی همچنین از کلنگ زنی نخستین پروژه مستقل دوره ششم مدیریت شهری کرج با عنوان تفرجگاه عمومی در حاشیه رودخانه و در اراضی آزادسازی شده توسط دستگاه قضا خبر داد و اظهار کرد: این پروژه تا اواخر تابستان امسال آماده بهره برداری خواهد شد. وی همچنین از فعالیت های گسترده این مجموعه در حوزه های قرآنی و فرهنگی خبر داد و تاکید کرد که در راستای مسئولیت های اجتماعی تلاش می کنیم تا به نیازهای شهروندان در حوزه های مختلف پاسخگویی داشته باشیم.

مدیر منطقه ده شهرداری کرج در پایان از همراهی شهروندان با برنامه ها و اقدامات مدیریت شهری قدردانی نمود و بر توسعه خدمات رفاهی در سال جاری و تقویت سیاست محله محوری و محرومیت زدایی تاکید نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =