جلسه در خصوص اقدامات در دست اجرای سازمان فرهنگی و اجتماعی

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به نفوذ فرهنگ غربی در بین جوانان و نوجوانان، بر ضرورت ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی میان آنان تاکید کرد.

به گزارش کرج امروز، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سعیدی ظهر امروز (دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱) در جلسه بررسی اقدامات در دست اجرای حوزه فرهنگی و اجتماعی که با حضور حسین مهاجری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر، مصطفی سعیدی شهردار کرج، محسن برجی معاون فرهنگی شهردار، حمیدرضا عبداله پور رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، حامد احسانی نژاد مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، سرهنگ غلام قربانی فرمانده بسیج حوزه ۸ حضرت سیدالشهداء شهرداری کرج، تعدادی از مدیران مناطق ده گانه و مدیران حوزه های نظارتی شهرداری برگزار شد، ضمن تسلیت واقعه دردناک آبادان، اظهار داشت: هم افزایی، هماهنگی و نظارت بر کارها، لازمه تحقق فرهنگ شهروندی با سبک ایرانی اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون فرهنگی در ششمین دوره از شورای اسلامی شهر کرج در تلاش است تا اقدامات فرهنگی را نظام سازی کند، عنوان کرد: برای اجرایی شدن این هدف ابتدا باید وضعیت فرهنگی موجود را شناسایی کنیم تا نظام سازی روند تسهیلی به خود بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه سرعت نفوذ فرهنگ غربی در میان جوانان زیاد است، بر تقویت و ترویج زندگی به سبک ایرانی اسلامی میان جوانان تاکید کرد و افزود: این امر یکی از اقدامات جهت نظام سازی فرهنگی به شمار می رود.

تضعیف نهاد خانواده و افزایش نرخ طلاق در عصر کنونی

وی همچنین به تضعیف نهاد خانواده و افزایش نرخ طلاق در عصر کنونی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه جامعه خوب ما از خانواده آغاز می‌شود، ضرورت دارد که این جامعه متزلزل نباشد و باید اقداماتی نیز جهت تقویت بنیان خانواده اندیشیده شود.

کاهش سرمایه اجتماعی و کاهش اعتماد مردم به مسولان از دیگر مشکلاتی است که نظام سازی فرهنگ را با مشکل مواجه کرده و حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی به آن اشاره کرد و گفت: اعتماد سازی به وسیله اجرای اقدامات مطلوب و شفاف نیز باید در دستور کار مدیران قرار گیرد تا سیاست گذاری های فرهنگی به واقعیت هدف نزدیک تر شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج در ادامه از کمبود زیرساخت های فرهنگی و گردشگری یاد کرد و افزود: برای رفع این معضل نیز باید در هر منطقه از کرج سه پروژه فرهنگی تعریف شود و سرانه های فرهنگی را تا حد مطلوب و استاندارد بالا ببریم.
وی در پایان ضعف کانون های هویتی در کرج را یادآور شد و گفت: به دلیل مهاجر پذیری شهر کرج، نتوانستیم هویتی واحد برای شهر تعریف کنیم و ضروری است با نام گذاری برخی پروژه ها، خیابان ها و... با نام هنرمندان و نخبگان شهر، این هویت برای شهر تعیین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =