مجتبی حاجی قاسمی

دبیر اول و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرج گفت: مدیریت شهری برای راه اندازی کارخانه زباله سوز از طریق مشارکت با سرمایه گذار بخش خصوصی به دنبال خروجی استاندارد و متناسب با مسائل زیست محیطی است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مجتبی حاجی قاسمی صبح امروز (شنبه 9 خرداد 1401) در جلسه بررسی شرایط راه اندازی کارخانه (نیروگاه) زباله سوز البرز که با حضور سید مرتضی اعتصامی و علی ذبیحی از اعضای شورای اسلامی شهر کرج، مصطفی سعیدی شهردار، رامین بیرجانی رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری و سرمایه گذار بخش خصوصی برگزار شد، با تاکید بر اینکه شورای ششم در بررسی موضوعات و مسائل شهری نگاه تخصصی و فنی دارد، اظهار کرد: سیاست گذاری امسال شورا در بحث مدیریت پسماند کاملاً واضح و بودجه تخصیص یافته به حوزه پسماند هم مشخص است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت درآمدی شهرداری و بر اساس وضعیت موجود، شورای شهر امسال برای بحث تغییر خط پردازش کارخانه کمپوست هم رأی نداد.

وی افزود: در شرایط مالی موجود، شهرداری به تنهایی از پس تامین هزینه چند صد میلیارد تومانی برای راه اندازی کارخانه زباله سوز برنمی آید به همین دلیل به مشارکت با بخش خصوصی برای انجام اینکار فکر می کند.

این مسئول اضافه کرد: مدیریت شهری کرج در مدل مشارکت با سرمایه گذار بخش خصوصی به دنبال خروجی استاندارد و متناسب با مسائل زیست محیطی است.

حاجی قاسمی تاکید کرد: برای راه اندازی این کارخانه یک راه اداری وجود دارد که از دل تایید استانداری و اخذ مجوز از  دستگاه‌های مرتبط می گذرد و مدل دیگر همکاری با شهرداری است.

وی ابراز کرد: از سال ۸۷ آنالیز معتبری برای زباله نداریم و علی رغم اینکه در دوره قبل مدیریت شهری قراردادی در این خصوص منعقد شد ولی خروجی ملموسی را شاهد نبودیم.

دبیر اول و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرج گفت: در صورت توافق برای راه اندازی کارخانه زباله سوز باید میزان دقیق زباله تولیدی در کرج مشخص شود تا بتوانیم برای انعقاد قرارداد با سرمایه گذار بخش خصوصی آنالیز تخصصی و واقعی داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =