حمل و نقل بار

اولین نشست تخصصی کمیته اتوبوسرانی کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور به میزبانی شهرداری پایتخت و با حضور هیئتی از کرج برگزار شد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج در همین ارتباط به خبرنگارِ کرج امروز گفت: در این نشست که صبح امروز برگزار شد، چالش ها، تهدیدها و فرصت های ناوگان اتوبوسرانی مورد بحث و تبادل نظر کارشناسی قرار گرفت و نتایجی در جهت بهبود و ارتقاء عملکرد این حوزه مصوب شد.

محسن امیدوار حسینی افزود: مباحثی پیرامون نوسازی و بازسازی ناوگانِ فرسوده اتوبوسرانی در کلانشهرهای ایران، نحوه تعامل با بخش خصوصی و بکارگیری نیروی انسانی در جهت استفاده از اتوبوس های جدید خریداری شده، نحوه تامین قطعات و خدمات پس از فروش و موضوعاتی از این قبیل مطرح و محلِ بحث و تبادل نظر واقع شدند که تاکید حضار بر هماهنگی بیشتر و اتخاذِ تصمیماتی در جهت توسعه ناوگان و کمک به کاهش آلودگی هوا بود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد تا نشستی با حضور شهرداران و روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها پیرامون مسائل و مشکلات حوزه اتوبوسرانی برگزار شود تا تصمیماتِ مأخوذه ضمانت اجرایی بیشتری داشته باشند، قطعاً تبادل تجربیات و اندیشه ها می تواند در بهبود شرایط موثر واقع گردد، چرا که برخی شهرها همچون مشهد و تهران در این حوزه پیشرفت های چشمگیری داشته اند.

امیدوار حسینی تصریح کرد: در حالی که استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش تردد خودروهای تک سرنشین در شهرهای بزرگ به دغدغه ای برای مسئولان تبدیل شده و نقش بسزایی در کاهش ترافیک، آلودگی صوتی، مشکلات فرهنگی و اجتماعی و مسائل زیست محیطی دارد، باید اجماع واحدی برای نوسازی و بهسازی و حمایت از ناوگان اتوبوسرانی شکل بگیرد و مشکلات آن مورد کم توجهی و کم لطفی قرار نگیرد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: خوشبختانه طی سالیانِ اخیر گام های خوبی در جهت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی برداشته شده که در دوره کنونی با تکمیل آن، امیدواریم بتوانیم ظرفیت این عرصه را ارتقاء بخشیم و رضایتمندی شهروندان گرامی را جلب نماییم، به ویژه آنکه در حال انعقاد قراردادهای خوبی برای تزریق اتوبوس های نو به ناوگان می باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =