رحیمی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه مدیریت شهری تنها شهرداری و شورا نیست، گفت: نظام مهندسی نیز یکی از ارکان اصلی مدیریت شهری است.

به گزارش کرج امروز، علیرضا رحیمی در جلسه اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی استان البرز با اعضای شورا به نقش نظام مهندسی در مجموعه مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: این نهاد در گوشه به گوشه شهر نقش خود را بدون سر و صدا ایفا می کند.

نماینده مردم کرج در ششمین دوره شورا با اشاره به اینکه امروزه یک موضوع مساله دار و پرچالش و سوال برانگیزی به نام ارجاع وجود دارد که ضرورت بازنگری در آن به شدت احساس می شود، اظهار داشت: یکی از موضوعات دیگر دونقشه ای بودن در ساخت و ساز است که اخیرا طرحی به تصویب شورا رسید و شهرداری مکلف به رعایت آن شد و باید با مشارکت فعالانه نظام مهندسی استان و شهرداری و همچنین همکاری کمیسیون ماده ۵ این مهم به سرانجام برسد.

وی افزود: این هدف مشترک، فرصت خوبی را برای مجموعه مدیریت شهری و نظام مهندسی فراهم می کند تا مشکلات در کمیسیون شهرسازی پخته شود و در صحن یا مجموعه کامل مدیریت شهری بتوانیم با تعاملی سازنده و مطلوب آنها را رفع کنیم.

رحیمی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه 6 نفر از اعضای شورا خود عضو جامعه بزرگ صنفی نظام مهندسی هستند، این دوره از شورا در حوزه ساختمان می تواند نقش خود را خوب ایفا کند و این نوید را به جمعیت نزدیک به 30 هزار نفره مهندسین شهرمان می دهم که می توانند امروز با این هیئت مدیره پویا در شهر تاثیرگذار و نقش آفرین باشند.

نایب رئیس شورای شهر کرج با بیان اینکه باید در حوزه های معماری، نما و مصالح مخصوصاً مصالح نوین و همچنین شیوه های نوین ساخت، برنامه تعریف شود، عنوان کرد: این موارد می تواند در کمیسیون شهرسازی، مطرح شده و ارتباط از سمت نظام مهندسی و کمیسیون شهرسازی قوی تر شود.

رحیمی با تاکید بر اینکه امروز می توانیم شاهد رفع بلاتکلیفی ها در حوزه های مختلف باشیم، گفت: علاوه بر رعایت مسایل فنی در ساختمان سازی از سوی مهندسین، نگاه توسعه پایدار در بحث ساخت مسکن نیز باید محقق شود و مردم به سمتی بروند که کمترین مصالح را استفاده کنند که بازخورد این مهم، کاهش هزینه ها و آثار زیست محیطی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =