مصطفی خدابین

مدیر منطقه چهار شهرداری کرج گفت: باهدف جمع‌آوری آب‌های سطحی ۱۹ حلقه چاه جذبی از ابتدای سال جاری تاکنون در این منطقه احداث‌ شده است.

مصطفی خدابین در گفت‌وگو با کرج امروز، با اعلام این خبر اظهار کرد: تقویت سفره‌های زیرزمینی و جلوگیری از هدر رفت سیلاب‌ها و آب‌گرفتگی معابر از مزایای حفاری چاه‌های جذبی است.

خدابین با اشاره به‌ضرورت اجرای برنامه‌های پیشگیرانه به‌منظور جلوگیری از سرازیر شدن آب‌های سطحی در سطح معابر گفت: طرح توسعه و ساماندهی شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در اولویت برنامه‌های این منطقه قرار دارد.

مدیر منطقه چهار کرج در تشریح اقدامات عمرانی منطقه که از ابتدای سال در سطح منطقه اجرایی شده، به اجرای نهر کمربندی گلستان به طول یک هزار و ۱۰۰ متر و اجرای نهر خیابان هفتم شمالی به طول ۷۰۰ مترمربع به‌منظور هدایت آب‌های سطحی اشاره کرد.

وی همچنین اجرای پیاده‌روسازی بلوار ولیعصر (عج) به مساحت ۷۲۰ مترمربع را از دیگر اقدامات این منطقه برشمرد که طی سال جاری اجرایی شده است.

توزیع ۷۰۰ تن آسفالت

این مسئول اجرای عملیات لکه‌گیری و آسفالت کوچه‌های بلوار ولیعصر (عج)، خیابان طالقانی و محله اخترآباد و دیگر معابر سطح منطقه که نیاز به ترمیم و بهسازی دارند را با صرف ۷۰۰ تن آسفالت را از دیگر اقدامات اداره عمران منطقه برشمرد که از ابتدای سال جاری انجام‌شده است.

خدابین در ادامه به اجرای مسیر تندرستی به‌منظور ارتقای سطح خدمت‌رسانی به شهروندان علاقه‌مند به پیاده‌روی و ورزش به طول دو هزار و ۲۰۰ در ضلع شرقی کمربندی گلستان اشاره کرد و گفت: معبر پیاده در فضای عمومی شهری برای حرکت عابر پیاده است و می‌تواند موجب تقویت رابطه اجتماعی و معنوی شهروندان تلقی شود.

این مسئول عنوان کرد: امروزه حضور و حرکت پیاده در فضاهای شهری با وارد شدن اتومبیل کمرنگ شده و احیای آن از این نظر حائز اهمیت است که باعث افزایش ارتباطات و برخوردهای اجتماعی از یک‌سو و موجب احیای شهر و فضای شهری از سوی دیگر می‌شود.

خدابین با شاره به اینکه در این مسیر پیاده سیستم روشنایی، ست تندرستی و فضای سبز مطلوب اجرایی شده، از تعبیه مسیر دوچرخه‌سواری در این مسیر برای بهره‌برداری افراد علاقه‌مند به این ورزش خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =