محسن امیدوار

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری شهرداری کرج گفت: کرج باید حدود ۵۰۰ اتوبوس داشته باشد که سرفاصله‌های استاندارد را برای مردم رعایت کند. این در حالی است که در حال حاضر در این شاخصه عملکردی کمبود اتوبوس داریم و همین موضوع باعث شده شهروندان ما در خطوط مختلف، انتظار بیشتری را برای رسیدن به مقصد تحمل کنند.

محسن امیدوارحسینی در گفت‌وگو با کرج امروز، ضمن تشریح وظایف و اقدامات سازمان اظهار داشت: در بحث حمل و نقل عمومی پارامترهای مختلفی دخیل هستند که در این حوزه هر ناوگان حمل و نقلی وظیفه خاصی در شهر دارد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در شهرهای مختلف برای مترو، منوریل، اتوبوس، تاکسی و ... برنامه ریزی‌های خاصی تعریف شده است، کرج به عنوان یک کلانشهر با افزایش جمعیت روزافزون نیازمند مترو به عنوان یک مود حمل و نقلی انبوه بر است که بنا به دلایلی تا کنون از داشتن این نعمت محروم بوده و تا زمانی که به همت مسئولان راه اندازی آن صورت گیرد، وظیفه جابجایی شهروندان به ناوگان اتوبوسرانی به عنوان مود بعدی گذاشته شده و این ناوگان مجبور است شریان‌های اصلی شهر را پوشش دهد.

این مسئول در ادامه از آمار استاندارد اتوبوس در کلانشهر کرج سخن گفت و افزود: در حوزه اتوبوسرانی مطابق طرح جامع ترافیک، کرج باید حدود ۵۰۰ اتوبوس داشته باشد که سرفاصله‌های استاندارد را برای مردم رعایت کند. این در حالی است که در حال حاضر در این شاخصه عملکردی کمبود اتوبوس داریم و همین موضوع باعث شده شهروندان ما در خطوط مختلف، انتظار بیشتری را برای رسیدن به مقصد تحمل کنند.

امیدوارحسینی با تاکید بر اینکه مطلوبیت سفر برای مردم باعث می شود که گرایش آنان به حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند، تصریح کرد: قطعا ناوگان اتوبوسرانی شهرداری فرسوده بوده و ما تلاش کردیم تا حد امکان این ناوگان را بازسازی و نوسازی کنیم همچنین اتوبوس‌هایی را که قابلیت خدمت رسانی نداشتند از این چرخه جدا کردیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح شهر حدود ۱۱۰ اتوبوس فعال داریم که به صورت ملکی فعالیت می‌کنند، اضافه کرد:  چرخه اصلی ترانزیت حمل و نقل عمومی ما را در واقع اتوبوس های ملکی انجام می‌دهند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری شهرداری کرج ضمن یادآوری این موضوع که تقریبا همه اتوبوس‌های بخش خصوصی فرسوده هستند، گفت: در همین راستا بحث بازسازی اتوبوس‌ها در بخش خصوصی و ملکی مطرح و پیگیری‌هایی انجام شده است.

 امیدوار حسینی با اشاره به اینکه فرآیند اداری در حال انجام است و وام‌های مناسبی از سوی نهادهای فرادستی به این حوزه اختصاص داده شده، گفت: امید است بتوانیم به زودی شاهد نوسازی ناوگان ملکی و خصوصی شهرمان  باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =