مصطفی خدابین

مدیر منطقه چهار شهرداری کرج گفت: روزانه حدود حدود ۸۵ تن زباله از سطح این منطقه جمع آوری می‌شود.

مصطفی خدابین در گفت‌وگو با کرج امروز، ضمن تشریح عملکرد حوزه درآمدی منطقه چهار شهرداری کرج در این دوره از مدیریت شهری اظهار کرد: بودجه نقدی مصوب این منطقه در سال گذشته ۱۷۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و درآمد این بخش آن حدود ۱۹۷ میلیارد و ۸۸۳ میلیون تومان بود. با این اوصاف باید گفت ۱۱۱ درصد از بودجه مصوب منطقه چهار در سال ۱۴۰۰ محقق شده است.

وی توضیح داد: در بخش تهاتری درآمد هم سال گذشته حدود ۵۸ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان مصوب شده بود ولی میزان جذب به  ۸۶ میلیارد و ۴۶۸ میلیون تومان یعنی جذب ۱۴۹ درصدی رسید.

وی افزود: در مجموع این منطقه در بخش نقد و تهاتر حدود ۲۳۶ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان مصوبه داشت ولی موفق به جذب ۲۸۴ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان یعنی ۱۲۰ درصد بودجه خود شده است.

این مسئول در ادامه به عملکرد حوزه خدمات شهری این منطقه در این دوره از مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: روزانه به طور میانگین حدود ۸۵ تن زباله از سطح این منطقه جمع آوری می‌شود.

وی تاکید کرد: طی این مدت در مجموع ۲۵ هزارو ۵۰۰ تن زباله در کنار هزارو ۳۴۰ سرویس خاک، نخاله و ضایعات از سطح این منطقه جمع آوری شده است.

خدابین از رنگ آمیزی بیش از ۳۴ هزار متر مربع دیواره وجداره، رنگ آمیزی ۸۶ هزار متر مربع جدول، رنگ آمیزی ۷۰ عدد نیوجرسی، رنگ آمیزی ۳۸۰ عدد سطل زباله مکانیزه، رنگ آمیزی ۴۰ نیمکت پارکی به عنوان بخشی از اقدامات صورت گرفته در این منطقه در این دوره از مدیریت شهری نام برد.

وی ادامه داد: طی مدت مذکور ۴۹ سطل زباله مکانیزه در محلات مختلف جاگذاری شده که با این اقدام تعداد این سطل‌ها در این منطقه به ۲۴۳ مورد رسیده است.

خدابین با اشاره به مساحت منطقه چهار اضافه کرد: این منطقه با بیش از ۱۶۵۰ هکتار وسعت و حریم ۹۵۰ هکتاری، حدود ۲۴۷ هزار شهروند را در خود جای داده که برای خدمات رسانی بهتر به آنها نیاز است با برنامه ریزی ‌تعداد سطل‌های مکانیزه را افزایش دهیم تا از این طریق در مدیریت پسماند به توفیق بیشتری دست یابیم.

صدور ۱۴۸ مجوز جدید ساخت و ساز

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین طرح‌های اجرا شده در این دوره از مدیریت شهری طرح جهادی محله به محله است، تأکید کرد: این طرح بر رفت و روب محلات مختلف، شستشوی دیوارهای عمومی و حذف زوائد بصری، جمع آوری خاک و نخاله، شستشوی سطل‌های مکانیزه، هرس درختان و بوته‌ها، پاکسازی فضاهای سبز شهری، کاشت گل و گیاه و سایر اقدامات خدماتی متمرکز است.

مدیر منطقه چهار شهرداری کرج گفت: جلوگیری از ادامه ۵۸ ساخت و ساز غیر مجاز از دیگر اقدام صورت گرفته در این منطقه در بازه زمانی مذکور بوده است.

این مسئول ابراز کرد: در مجموع در سال گذشته ۱۴۴ مجوز ساخت و ساز و از ابتدای سال هم چهار مجوز در این منطقه صادر شده است.

بهره برداری از پارک گفت‌وگو و فاز دوم پارک هاشمی

وی در ادامه به عملکرد واحد فضای سبز این منطقه هم اشاره کرد و توضیح داد: طی این مدت شاهد افتتاح پارک گفتگو به مساحت ۱۲ هزار متر و فاز دوم پارک هاشمی به مساحت ۸ هزارو ۱۱۲ متر مربع بودیم.

وی اضافه کرد: اجرای ۸۵۰۰ متر سیستم آبیاری قطرهای، آبیاری تانکری ۱۳۷ هزار و ۹۹۷ متر مربع از عرصه‌های فضای سبز این منطقه، مدیریت تلفیقی آفات و بیماری‌های گیاهی در ۴۴ هزارو ۶۲۴ مترمربع از عرصه های فضای سبز، گلکاری فصلی ۱۲ هزارو ۷۹ متر مربع، محلول پاشی ۱۲۰۰ اصله نهال، هرس ۴هزارو ۲۳۵ اصله سوزنی برگ، حذف سرشاخه های خشک ۹۵ اصله درخت، اجرای ۶۵۰۰ متر مربع عملیات اصلاح خاک، هرس ۱۳ هزارو ۸۸۷ اصله درخت پهن برگ، کاشت ۳۳ هزار و ۵۰۰ گلدان شب بود در طرح استقبال از بهار، نصب ۶۱ عدد نیمکت و ۳۹ عدد سطل زباله در پارک‌ها بخش دیگری از اقدامات واحد فضای سبز این منطقه بوده است.

خدابین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با توضیح در خصوص عملکرد اداره ترافیکی این منطقه در این دوره از مدیریت شهری توضیح داد: امحاء ۶۰۰ متر رنگ آمیزی غیر استاندارد، دو هزار متر رنگ آمیزی بلوک عابر پیاده و سرعتکاه آسفالتی، هزار متر شستشوی رنگ دو جزیی، مناسب سازی ۲۵ نقطه در بلوارهای شهرداری، امام زاده طاهر (ع)، رزهبان و ۱۱۱ جهت تردد عابرین پیاده و معلولین، تهیه و اجرای خط کشی عابر پیاده در سطح منطقه، نصب ۴۰۰ عدد تابلوی انتظامی، اخباری و اخطاری، نصب ۹۰۰ عدد استوانه ایمنی، نصب ۲۲۰ عدد ضربه گیر کاشن تانک و شبکه ایمنی، نصب ۱۲۰۰ عدد چشم گربه‌ای، نصب هزار عدد گل میخ، ترمیم و بازسازی گاردریل‌های بزرگراه یادگار امام و نصب و راه اندازی ۱۸ عدد چراغ چشمک زن عملکرد ۳۰۰ روزه حوزه ترافیکی این منطقه بوده است.

خدمات حوزه عمران به توزیع آسفالت محدود نمی‌شود

این مسئول در ادامه از لکه گیری ۵۴ هزار متر مربع از معابر و خیابان‌های این منطقه با توزیع شش هزار تن آسفالت خبر داد و گفت: علاوه براین، ۱۳ هزارو ۸۰۰ تن آسفالت نیز به صورت مکانیزه در ۱۲۵ هزار متر مربع از این منطقه توزیع شده است.

خدابین با تاکید بر اینکه اقدامات حوزه عمران صرفا به توزیع آسفالت محدود نیست، گفت: در این دوره از مدیریت شهری ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر جدولگذاری و ۸۳۰۰ متر پیاده رو سازی در این منطقه انجام شده است.

به گفته مدیر منطقه چهار شهرداری کرج، ساماندهی معبر خیابان طالقانی غربی شامل هدایت آب‌های سطحی و رفع مشکلات زیست محیطی، ساماندهی وضعیت خیابان هفتم شمالی(منبع آب)، تکمیل پارک بین فازی شرقی و اصلاح پیاده پیاده راه حاشیه باغ سیب، احداث پارک خطی ضلع شرقی کمربندی گلستان حدفاصل بلوار دانش تا مسیح اله پاکدل، مرمت و بازسازی معابر و مستحدثات شهری و موضوعات سامانه ۱۳۷ و  تعریض و پیاده سازی بلوار ولیعصر حدفاصل اختر آباد تا خیابان سوم، بخشی از اقدامات عمرانی این منطقه در این مدت بوده است.

وی در پایان به عملکرد این منطقه در پاسخگویی به مشکلات و مطالبات شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ اشاره کرد و گفت: به طور میانگین، ماهانه به ۱۴۵ تماس شهروندی پاسخ داده می‌شود,

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =