دانشی کهن

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج از اصلاح فرآیندهای واگذاری غرف بازار روز در سطح شهر خبر داد.

حمید دانشی کهن گفت‌وگو با کرج امروز، با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در بحث بازار روزها بیان کرد: در حال حاضر ۱۵ بازار تحت پوشش و ۹ بازار تحت پوشش با کاربری‌های غیره در حال فعالیت هستند.

وی به برنامه‌های کوتاه‌مدت (بازه زمانی یک تا دو سال) این سازمان اشاره و اظهار داشت: ایجاد منابع درآمدی پایدار واگذاری غرف غیرفعال، اتمام عملیات ساخت غرف جدید و بهره‌برداری از آن‌ها، ایجاد بازارهای موقت عرضه میوه و مواد پروتئینی، دریافت بهای خدمات از حجرات میدان بار مرکزی، ایجاد انضباط مالی و اداری، ساماندهی نیروی انسانی، شفافیت در فرآیندهای مالی و درآمدی، اصلاح و بروز رسانی قراردادها ازجمله اهداف کوتاه‌مدت سازمان می‌باشد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج اصلاح فرآیند واگذاری غرف را از دیگر اهداف سازمان عنوان و بیان کرد: واگذاری بر اساس لایحه قانونی واگذاری غرف، رعایت تشریفات قانونی، حذف واسطه‌گری از جریان عرضه محصولات، ساماندهی کارگران فصلی، ساماندهی کیوسک‌ها و عقد قرارداد با بهره‌برداران، اصلاح موقعیت‌های مکانی و محل استقرار کیوسک‌ها و بهسازی بصری و فیزیکی کیوسک‌ها از دیگر برنامه‌های سازمان است.

وی در ادامه به ساماندهی مشاغل مزاحم شهری به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها اشاره و عنوان کرد: انجام مطالعات امکان‌سنجی احداث شهرک‌های صنفی و کارگاهی در دستور کار است.
این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ساماندهی مراکز عرضه دام زنده نیز اشاره کرد و گفت: مکان‌یابی و احداث مرکز عرضه دام زنده و جمع‌آوری مراکز عرضه دام در سطح شهر نیز از دیگر برنامه‌های این سازمان می‌باشد.

دانشی کهن، بهسازی فضای کالبدی و معماری بازارها، افزایش نظارت بر عملکرد بهره‌برداران در بازارها، بهره‌گیری از پتانسیل مشارکت بخش خصوصی در راه‌اندازی بازارهای موقت و بهسازی و بهره‌برداری از بازارهای موجود را از دیگر اهداف کوتاه‌مدت سازمان عنوان کرد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج به برنامه‌های میان‌مدت نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد مجتمع صنفی و کارگاهی، ایجاد میدان میوه تره‌بار در منطقه ویژه اقتصادی پیام، بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه ویژه اقصا دی پیام جهت احداث میدان بار مرکزی متناسب با نیاز استان، ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی، توسعه بازارهای موجود و احداث بازارهای جدید و متناسب با نیاز شهر کرج از جمله اهداف میان‌مدت سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج است.

این مسئول در بخش دیگر سخنان خود به  اقدامات صورت گرفته اشاره و عنوان کرد: توسعه بازارهای روز (آماده‌سازی و راه‌اندازی بازار روز فجر) و مکاتبات صورت پذیرفته در خصوص راه‌اندازی بازارهای جدید در مناطق ۴، ۵ و ۷، اصلاح و تعدیل نرخ، واگذاری غرف خالی مطالعه و اقدامات اولیه برای ایجاد بازارهای محلی در مناطق کم برخوردار، ساماندهی و بهبود وضعیت بازارها که منجر به افزایش مراجعات شهروندان به بازارهای روز شده از جمله اقدامات انجام‌شده است.

وی اقدامات صورت گرفته در خصوص ساماندهی دست‌فروشان را از دیگر فعالیت‌های سازمان دانست و گفت: جمع‌آوری دکه‌های فاقد قرارداد، ۳۲۸ فقره  بروز رسانی مبالغ حق امتیاز موقت ماهانه نصب دکه در معابر عمومی ۳۲۸ فقره، بروز رسانی قراردادها،  اصلاح برخی از مفاد آیین‌نامه چگونگی بهره‌برداری از کیوسک‌ها، پالایش ۳۲۸ فقره پرونده‌های کیوسک‌های سطح شهر- تشکیل کمیته تخصصی در سطوح مدیران کل و با حضور عضو محترم شورای اسلامی شهر،   تهیه نرم‌افزار جامع مدیریت کیوسک‌ها و  جانمایی و نمودار کیوسک‌های سطح شهر با مختصات utm بر روی نقشه ازجمله اقدامات درزمینهٔ ساماندهی کیوسک‌ها می‌باشد.

این مسئول در ادامه اظهار داشت: وصول مطالبات کیوسک‌ها پالایش ۱۳۰ فقره پرونده‌های سایت مصالح‌فروشان واقع در پل حصارک، به‌روزرسانی قراردادهای سایت مصالح‌فروشان، به‌روزرسانی مبلغ اجاره‌بهای عرصه سایت مصالح‌فروشان، تنظیم اخطاریه و اظهارنامه رسمی برای اخذ حقوق مالکانه ناشی از نقل‌وانتقال، انتظام بخشی به قراردادهای بازار انقلاب، قدس و پناهگاه بازار شهرداری و سایر غرف از دیگر اقدامات اجرایی این سازمان می‌باشد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج در بخش دیگری عنوان کرد:  رسیدگی به ۹۸۷ فقره پرونده‌های مزاحمت و آلایندگی‌های صنفی در کمیسیون نظریه شهرداری در مناطق دهگانه،   رسیدگی به مزاحمت‌ها و آلایندگی‌های صنفی در کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها درمجموع  ۳۶۴ فقره، تبادل لایحه برای صیانت از آرای کمیسیون بند ۲۰ با دیوان عدالت اداری، تدوین دستورالعمل‌های اجرایی و ابلاغ و نظارت بر حسن انجام وظایف مناطق در ساماندهی مشاغل شهری، پیگیری اجرای آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در مناطق اجرا شد.

وی ممیزی پرونده‌های مزاحمت‌ها و آلایندگی صنفی در مناطق ده‌گانه به میزان هزار و  ۹۸ فقره، تدوین لوایح بهای خدمات رسیدگی به مزاحمت‌های صنفی، تدوین نرم‌افزار جامع سامش با همکاری سازمان فاوا برای رسیدگی به مزاحمت‌های صنفی و آلایندگی مشاغل و تهیه بانک اطلاعاتی مشاغل را بخش دیگری از فعالیت‌های این سازمان عنوان کرد.
این مسئول به جذب تعهد بودجه عمرانی نیز اشاره کرد و گفت: ۶۰ درصد این بودجه جذب‌شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =