مصطفی عابدی

مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج گفت: بودجه نقدی مصوب این منطقه در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵۱ میلیارد تومان بود که ۱۴۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون آن یعنی بیش از ۹۸ درصد آن جذب شده است.

مصطفی عابدی در گفت‌وگو با کرج امروز با اشاره به میزان جذب درآمد منطقه سه در سال گذشته اظهار کرد: بودجه نقدی مصوب این منطقه در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵۱ میلیارد تومان بود که ۱۴۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون آن یعنی بیش از ۹۸ درصد آن جذب شده است.

وی افزود: جذب بودجه تهاتری سال گذشته هم ۴۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود این در حالی است که بودجه مصوب این منطقه ۲۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود و با این اوصاف بودجه تهاتری این منطقه ۲۰۵ درصد وصول شده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به عملکرد حوزه خدمات شهری، با بیان اینکه روزانه حدود ۵۷ تن زباله از سطح محلات این منطقه جمع آوری می‌شود، توضیح داد: طی هشت ماه پایانی سال گذشته، حدود چهار هزار تن پسماند از این منطقه به مرکز دفن حلقه دره انتقال داده شده است.

این مسئول تاکید کرد: علاوه براین، طی این مدت ۶۵۰۰ تن نخاله نیز از سطح این منطقه جمع آوری شده است.

به گفته عابدی از اواسط مرداد تا اسفند سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۴ مخزن زباله جدید در این منطقه نصب و ۱۶ مخزن هم بازسازی شده است.

اجرای طرح جهادی محله به محله

این مسئول یکی از طرح‌های مهم این منطقه در این دوره از مدیریت شهری را طرح‌های جهادی محله به محله عنوان کرد و افزود: این طرح با هدف رسیدگی مضاعف به محلات شهر اجرایی شد و طی آن اقداماتی از قبیل رفت و روب محله، شستشوی دیوارهای عمومی و حذف زوائد بصری، جمع آوری خاک و نخاله، شستشوی سطل‌های مکانیزه انجام شد.

مدیر منطقه سه شهرداری کرج توضیح داد: در طرح‌های جهادی کمیت و کیفیت خدمت رسانی به موازات یکدیگر دنبال می شوند و بنا داریم تا در سال جدید نحوه اجرای این طرحرا به اراده و مطالبه شهروندان نزدیک تر کنیم.

وی همچنین به اجرای رزمایش جهاد امیدآفرینی البرز در محلات کم برخوردار این منطقه اشاره کرد و گفت: هدف از این رزمایش تقویت روحیه خدمت رسانی در حوزه‌های امنیت، سامان و رشد اجتماعی و نقش آفرینی اقشار بسیج برای کمک و گره گشایی از مشکلات، نزدیک کردن فاصله مسئولان و مردم و در نتیجه انجام خدمات مطلوب به شهروندان است.

وی ادامه داد: این رزمایش تا کنون در شهرک ولیعصر (عج) اجرایی شده و تا پایان سال در سایر محلات این منطقه هم اجرایی خواهد شد.

توزیع حدود ۱۵ هزار تن آسفالت در معابر اصلی و فرعی

عابدی در ادامه با بیان اینکه  تامین امنیت شهروندان هنگام عبور و مرور و ساماندهی وضعیت معابر یکی از مهم‏ترین وظایف شهرداری‏ است، گفت: کیفیت معابر به عنوان شریان‌های اصلی شهر تاثیر بسزایی در هدایت و کنترل ترافیک شهر دارد از این رو، در این دوره از مدیریت شهری، عملیات بهسازی و روکش آسفالت معابر منطقه سه به طور منظم در دستور کار قرار گرفته است.

عابدی اضافه کرد: طی مدت مذکور، ۳ هزارو ۵۲۰ تن آسفالت به صورت دستی و ۱۰ هزارو ۶۷۶ تن آسفالت هم به صورت مکانیزه در معابر اصلی و فرعی منطقه سه توزیع شده است.

این مسئول تاکید کرد: علاوه براین، حدود ۱۸ هزار متر مربع از معابر اصلی و فرعی این منطقه نیز در بازه ۳۰۰ روزه بهسازی شده است.

وی ابراز کرد: طی این مدت، ۷ هزارو۲۲۳۶ متر مربع جدولگذاری تک و ۵ هزارو ۲۶۵ متر مربع جدول‌گذاری کانیو در این منطقه صورت گرفته است.

کاشت ۷۱۰۰ اصله نهال مثمر و غیر مثمر

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بخشی از عملکرد حوزه فضای سبزی شهری منطقه سه اشاره کرد و گفت:  طی این مدت بیش از ۷۱۰۰ اصله نهال مثمر و غیر مثمر شامل توت نرک، زبان گنجشک، زیتون تلخ، کاج تهران، کاتالپا و ... در بوستان‌ها، پارکها و فضای سبز این منطقه کاشته شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری کرج اضافه کرد: علاوه براین، بیش از ۳۵۰۰ متر مربع  گل فصلی در رفیوژهای میانی، پارک‌ها و میادین و ۲۲۰۰ متر مربع انواع رز و درخچه هم در سطح این منطقه کاشته شده است.

عابدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه بیش از ۵۳۴ هزار متر مربع بافت فرسوده در این منطقه وجود دارد، افزود: طی سال‌های اخیر به واسطه افزایش جمعیت و مهاجرپذیری بالا، شاهد افزایش حجم ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق مختلف کرج بوده ایم که این امر خدمات رسانی به شهروندان را دشوار کرده است.

وی تاکید کرد: با هدف جلوگیری از تخلات ساختمانی، نیروهای پیشگیری و رفع تخلفات شهری به طور مستمر و روزانه در منطقه حضور دارند و طی مدت مذکور از ادامه ۳۴ مورد ساخت و سازغیر مجاز جلوگیری کرده‌اند.

این مسئول توضیح داد: طی این مدت، مجوز ۳۹ احداث بنا، ۷۸ تجدید بنا، یک مورد توسعه بنا، ۱۶ مورد تمدید پروانه، ۹ مجوز دیوار کشی و ۷۸ پروانه جدید احداث بنا در این منطقه صادر شده است.

وی در ادامه به بخشی از عملکرد حوزه ترافیک این منطقه اشاره کرد و گفت: رنگ آمیزی ۷۸۰ متر سرعتکاه، امحاء ۵۱۴ متر گذرگاه غیر استاندارد، نصب و راه اندازی ۲۱ عدد چراغ چشمک زن سولار، نصب و بهسازی ۷۵۰ عدد استوانه ایمنی، نصب ۱۸ کاشن تانک، نصب ۲۵ بشکه ایمنی،  نصب ۴۲ عدد تابلوی جان پناه و حاشیه جهت نما، نصب ۱۹۴ عدد تاببوی انتظامی، ۱۳۰۰ عدد استاد، نصب ۱۰ هزار عدد چشم گربه ای،  نصب ۱۲ هزار عدد گل میخ و ۵۰۰ عدد چشم ببری بخشی از اقدامات صورت گرفته در این حوزه بوده است.

پاسخ گویی به بیش از ۳۵ هزار تماس شهروندی

مدیر منطقه سه شهرداری کرج در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان اینکه مشارکت شهروندان در اداره شهر مهمترین عامل ارتقاء شهر در کلیه حوزه‎‌ها و واحدهای شهرداری است، توضیح داد: سامانه ۱۳۷ دریچه‌ای برای ارتباط شهروندان با مدیریت شهری است و از طریق آن مطالبات و مشکلات ساکنان محلات مختلف احصاء می‌شود

عابدی ادامه داد: از مرداد سال گذشته تا خرداد امسال در مجموع ۳۶ هزارو ۲۹۸ تماس با سامانه ۱۳۷ برقرار شده که به ۳۵ هزارو ۷۶۴ مورد از آنها پاسخ داده شده است.

وی گفت: بیشترین این تماس‌ها به حوزه خدمات شهری با ۱۷ هزارو ۶۸۷ مورد تماس و کمترین آن با ۲۰۵ تماس به حوزه شهرسازی مربوط بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =