عمار ایزدیار

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و نیروی انسانی شورای اسلامی شهر کرج از تصویب طرح پیشنهادی این کمیسیون با حمایت اعضای محترم شورای اسلامی شهر با موضوع «تکمیل و ساماندهی بانک اطلاعات املاک متعلق به شهرداری» خبر داد.

به گزارش‌ کرج امروز، عمار ایزدیار اظهار داشت: ایجاد و ساماندهی بانک اطلاعات املاک متعلق به شهرداری کرج یکی از مهم‌ترین نیازهای مجموعه مدیریت شهری می‌باشد که انجام آن از سنوات گذشته در دستور کار شهرداری قرار داشته و در حال حاضر با همکاری اداره کل املاک و مستغلات و سازمان فناوری اطلاعات بانک اطلاعات بر اساس اطلاعات موجود در آن اداره کل و مناطق تابعه بخشی از اطلاعات املاک متعلقه در سامانه مربوطه پیاده‌سازی شده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و نیروی انسانی شورای اسلامی شهر کرج افزود: ازآنجاکه هرگونه برنامه‌ریزی جهت مدیریت و بهره‌برداری از املاک متعلق به شهرداری کرج در راستای نیل به اهداف مدیریت شهری و رفع نیازهای موجود، مستلزم تکمیل بانک جامع اطلاعات املاک شهرداری کرج می‌باشد و حصول این امر مستلزم همکاری و هماهنگی کلیه حوزه‌های ذیربط در این زمینه بوده و تسریع در تعیین تکلیف آن علاوه بر جلوگیری از سوء مدیریت و بروز مفسده‌های احتمالی  می‌تواند موجب بالا رفتن شاخص شفافیت و تسهیل انجام امور درزمینهٔ مدیریت املاک شهرداری کرج  شود.  

ایزدیار بیان کرد: طرح حاضر با عنوان تکمیل و ساماندهی بانک اطلاعات املاک متعلق به شهرداری کرج در پانزده بند توسط اعضای شورای اسلامی شهر در صحن علنی تصویب شد.

عضو شورای شهر کرج عنوان کرد: در راستای این طرح کلیه سازمان‌ها، معاونت‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری مکلف هستند تا دو هفته پس از ابلاغ طرح نسبت به ارائه لیست اولیه املاک و اماکن در اختیار یا واگذار شده به غیر(تحت هر عنوان اعم از دائم یا موقت) به اداره کل املاک و مستغلات شهرداری کرج جهت بررسی و اقدام لازم مبادرت نمایند و تا دو ماه نسبت به تکمیل نواقص و مستندات لیست املاک و مستغلات تحت مدیریت خود اقدام و  مستندات مربوطه را جهت ثبت و ضبط در اختیار اداره کل  املاک و مستغلات قرار دهند.

ایزدیار تأکید کرد: در صورتی‌که املاک اعلام‌شده در فهرست‌های ارسالی برای ثبت و ضبط در سامانه املاک نیاز به جانمایی داشته باشد، بدوا موضوع به حوزه شهرسازی (مرکز یا منطقه بنا به فراخور موضوع) ارجاع و گزارش مأمور بازدید منظم به‌عکس از محل و  گزارش طرح تفصیلی به همراه نقشه  جانمایی شامل مختصات UTM (با تقریب ۲ متر) تهیه و در صورت عدم امکان جانمایی ملک موارد به‌صورت کتبی به حوزه املاک اعلام تا عندالزوم به کارشناس ذیصلاح جهت جانمایی و تکمیل اطلاعات ارجاع شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: اداره کل املاک و مستغلات با همکاری معاونت شهرسازی و معماری، معاونت فنی و عمرانی و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای مکان محور نمودن هزینه کرد بودجه تملکات نسبت به پیگیری ایجاد لایه‌های مربوط به خط پروژه‌های اولویت‌دار تملکی اقدام نمایند.

وی گفت: انجام این امر گام مهمی در ایجاد فضای شفاف مدیریتی و قابل پایش برای هرگونه نظارت بر عملکرد مدیریت شهری خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =