اعتصامی

رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر کرج به موضوع ازدیاد سگ‌های ولگرد و نگهداری حیوانات در خانه‌ها اشاره کرد و گفت: اگرچه پدیده سگ‌های ولگرد تاریخچه طولانی دارد اما ازدیاد حیوانات در محیط شهری کرج به دهه ۹۰ برمی‌گردد.

سید مرتضی اعتصامی در گفتگو با خبرنگار کرج امروز اظهار داشت: از دهه ۹۰ صدور مجوز فراوان برای فعالیت کلینیک‌های دامپزشکی در کلان‌شهر کرج سبب شد تا امروز شاهد ازدیاد حیوانات در محیط شهری باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج بابیان اینکه قوانین مربوط به دامپزشکی به دهه ۵۰ شمسی برمی‌گردد، افزود: امروز دادن مجوز فعالیت به کلینیک‌های دامپزشکی در مناطق مختلف کرج سبب شده تا محیط اجتماعی و انسانی با مشکلات جدیدی روبرو شود.

اعتصامی با اشاره به اینکه محیط جانوری در طبیعت نباید دستخوش دگرگونی شود، بیان کرد: انتقال حیوانات به فضای خانه‌های کوچک و مکان‌های عمومی با گسترش بیماری‌های مشترک انسان و حیوان و مشکلات زیست‌محیطی همراه است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر کرج تأکید کرد: حیوانات باید در مکان طبیعی خود نگهداری شوند و انتقال آن‌ها به فضاهای بسته شهری برای خود آن‌ها و جامعه انسانی مخاطره‌آمیز است.

اعتصامی بیان داشت: امروز جمعیت سگ‌های ولگرد در کرج افزایش پیداکرده و اگر یک سگ دارای بیماری خاص باشد به‌سرعت به دیگر سگ‌ها سرایت کرده و مردم نیز هم از مخاطرات این بیماری‌ها در امان نخواهند بود.

وی اظهار داشت: امروز باوجود سگ‌های ولگرد و خانگی یک پارک امن برای کودکان در فضای شهری کرج دیده نمی‌شود.

اعتصامی بابیان اینکه در دهه ۹۰ مخاطرات فعالیت کلینیک‌های دامپزشکی در فضای شهری را به مسئولان وقت استان البرز هشدار دادم، گفت: اکنون باید این کلینیک‌ها را به مناطق روستایی و محدوده‌های خارج از شهر انتقال داد ضمن آنکه سگ‌های ولگرد و نگهداری برخی حیوانات خانگی با مشارکت مردم به طبیعت سپرد چراکه طبیعت به‌خوبی در تعادل بخشی به چرخه زیستی عمل خواهد کرد.

وی تأکید کرد: نباید چرخه طبیعت و محیط شهری را دستخوش مشکلات مضاعف کنیم و در این زمینه گسترش آموزش‌های همگانی و همراهی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =