آرش یگانی

مدیر منطقه ۹ شهرداری کرج گفت: با توجه به کمبود منابع آبی موجود و به‌منظور مصرف بهینه آب، آبیاری تحت‌فشار در عرصه سبز منطقه آغاز شده است.

آرش یگانی در گفت‌وگو با کرج امروز؛ اظهار کرد: با اشاره به زمان مناسب برای آبیاری فضای سبز شهر هم‌زمان با افزایش دمای هوا اظهار کرد: با توجه به کمبود و محدودیت منابع آبی، آبیاری فضای سبز شهری در فصل تابستان نیاز به برنامه‌ریزی دقیق‌تری دارد و در این خصوص‌ترمیم شبکه‌های آبیاری، توسعه آبیاری تحت‌فشار و نظارت ویژه‌ بر عملکرد پیمانکاران ضروری است.

یگانی عنوان کرد: در حال حاضر آبیاری عرصه‌های سبز منطقه به‌صورت قطره‌ای و تحت‌فشار انجام می‌شود.

وی بحث آب‌رسانی و آبیاری فضای سبز شهری و پیرامونی را مهم‌ترین بخش فعالیت فضای سبز منطقه در ماه‌های آینده دانست و ادامه داد: در این خصوص از چندی پیش روش آبیاری درختان پارک‌ها و معابر و بوستان‌های سطح منطقه به جهت عدم تبخیر آب به‌صورت شبانه انجام می‌گیرد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری کرج از حذف چمن و جایگزینی آن با درختچه‌های کم آب و چمن‌های ژاپنی که به آبیاری کمتری نیاز دارند، خبر داد و افزود: با توجه به تغییر گونه‌ها و آبیاری تحت‌فشار و استفاده از تانکر توانسته‌ایم مصرف آب را تا حد زیادی بهینه کنیم..

یگانی از جمله اقدامات دیگر فضای سبز این منطقه را درخت‌شویی، محلول‌پاشی درختان، حذف سرشاخه‌های خشک درختان سطح منطقه، علف کشی، تشتک سازی (آبخور درختان) در عرصه‌های سبز برشمرد.

این مسئول ادامه داد: فضاهای شهری جزئی از هویت شهری است و این هویت به‌وسیله مردم معنا پیدا می‌کند، یکی از ارکان فضاهای شهری، فضای سبز است که تأثیر بسزایی در کیفیت منظر شهری بر جا می‌گذارد.

یگانی بیان کرد: افزایش سرانه فضای سبز یکی از پارامترهای اصلی بهبود محیط شهری جهت استفاده شهروندان است و نقش به سزایی در نشاط و شادابی  افراد جامعه و کاهش آلودگی هوا دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =