9 - کراپ‌شده

مدیر منطقه ۹ شهرداری کرج گفت: با جمع‌آوری به‌موقع علف‌های خشک در فصل گرم سال، از خسارات ناشی از وقوع آتش‌سوزی‌های احتمالی در بوستان‌ها و فضای سبز جلوگیری می‌شود.

آرش یگانی در گفت‌وگو با کرج امروز؛ اظهار کرد: باهدف پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی‌های احتمالی، عملیات علف‌تراشی، پاک‌سازی عرصه‌های بحرانی و حذف سرشاخه‌های خشک درختان در کلیه بوستان‌های سطح منطقه در حال انجام است.

یگانی گفت: افزایش دمای هوا و خشک شدن پوشش گیاهی که امکان بروز آتش‌سوزی را افزایش می‌دهد، مدیریت شهری را بر آن می‌دارد با اقدامات پیشگیرانه از حادثه‌های احتمالی جلوگیری کنند.

 این مسئول اظهار داشت: بر این اساس طرح پاک‌سازی و جمع‌آوری علف‌های خشک و هرز و حذف درختان خشک و خطرساز بنا به دستور سازمان پارک‌ها جهت پیشگیری از آتش‌سوزی در دستور کار اداره حفظ و نگهداری فضای سبز امور مناطق قرارگرفته و با جمع‌آوری به‌موقع علف‌های خشک و هرز قبل از رویش بیشتر و حذف شاخه و سرشاخه‌های خشک، از خسارات ناشی از آتش‌سوزی‌های احتمالی علف‌های هرز در فصل گرما جلوگیری می‌شود.

مدیر منطقه ۹ کرج بابیان اینکه آتش رهاشده در بخش کوچکی از طبیعت می‌تواند زمینه‌ساز نابودی چندین هکتار از عرصه های سبز شود، توصیه کرد: شهروندان با رعایت نکات ایمنی و خودداری از روشن کردن آتش در بوستان‌ها و یا خاموش کردن آتش‌هایی که در مناطق خطرناک و قابل اشتعال مشاهده می‌کنند، یاریگر مدیریت شهری در حفظ فضاهای سبز باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =