انتقال آب

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از انتقال آب خام به شبکه آبیاری فضای سبز در محله حسن آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز ، یکی از فاکتورهای اساسی در حفاظت و توسعه فضای سبز شهری استفاده بهینه از منابع آبی در دسترس متناسب با ویژگی‌های فضای سبز در هر منطقه است.

مسئولان مرتبط با تامین و توزیع آب معتقدند که اجرای طرح جداسازی آب فضای سبز از شرب یکی از راهکاری مناسب در مدیریت بهره برداری از منابع و سازگاری با کم آبی بویژه در مناطق خشک و گرمسیری دچار تنش است.

منطقه حسن آباد کرج در منطقه۸ دارای چشمه های ارزشمندی می باشد که در صورت بهره برداری درست و مناسب می توان از آن جهت تامین آب مورد نیاز فضای سبز استفاده نمود.

بر این اساس اجرای طرح استحصال آب خام با بهسازی چشمه های این منطقه اجرایی شده است .

طرح انتقال آب خام به شبکه آبیاری فضای سبز ادامه دارد

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به ادامه طرح انتقال آب خام به شبکه آبیاری فضای سبز در شهر کرج  گفت: واحد آب سازمان به منظور بهره برداری از چشمه‌های موجود در منطقه حسن آباد نسبت به بهسازی و لایروبی چشمه، استقرار مخزن ذخیره آب و لوله گذاری جهت انتقال آب با لوله¬های پلی اتیلن به متراژ ۲۰۰ متر اقدام نموده است.

پور رستمی اظهار داشت: این امر منجر به تامین آب خام جهت آبیاری عرصه های فضای سبز اطراف چشمه شده است.

وی توضیح داد: توسعه شبکه آبیاری تحت فشار، تغییر الگوی کاشت و استفاده از گونه‌های مقاوم از جمله اقداماتی است که می‌تواند در مدیریت منابع آب خام تأثیر قابل توجهی داشته باشد.

این مسئول با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در بحث مدیریت منابع آبی فضای سبز کرج  افزود: در این خصوص می‌توان به احداث سه تصفیه خانه محلی در منطقه حصارک، مهر ویلا و دولت آباد با ظرفیت ۱۰۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز و به روش بیولوژیکی  IFAS اشاره کرد.

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج  با بیان اینکه در دوره بحران کمبود آب قرار داریم افزود: راه اندازی تصفیه خانه های محلی یکی از بهترین راهکارهای علمی جهت تامین آب خام پایدار برای مصارف فضای سبز است که در نتیجه حذف آب شرب و برداشت از سفره های زیرزمینی جهت آبیاری را به همراه دارد و در این زمینه طرح مطالعاتی افزایش و توسعه تصفیه خانه محلی در دست اقدام است.

عملیات استحصال آب خام و بهسازی چشمه حسن آباد جهت آبیاری فضای سبز انجام شد

عملیات استحصال آب خام و بهسازی چشمه حسن آباد جهت آبیاری فضای سبز انجام شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =