میروکیلی

رئیس مرکز علمی و کاربردی شهرداری کرج گفت: چهارمین دوره المپیاد علمی و مهارتی صنعتگران رباتیک و مکاترونیک امروز ۲۷ مردادماه در رده‌های سنی ابتدایی، دانشگاهی و فارغ التحصیلان تا دکتری در تالار شهیدان نژاد فلاح شهرداری کرج برگزار شد.

به گزارش کرج امروز؛ سید علی‌اکبر میر وکیلی با اعلام این خبر گفت: این دوره نیز مانند دوره‌های قبل در راستای شناسایی و تشویق پژوهشگران و صنعتگران حوزه رباتیک و مکاترونیک با حضور ۳۰۰ شرکننده و بیش از یک هزار ۲۰۰ نفر بازدیدکننده، امروز ۲۷ مردادماه در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد.

میر وکیلی در مراسم افتتاحیه این رویداد گفت: با توجه به اینکه مرکز علمی و کاربردی به‌عنوان دانشگاه نسل سوم اقدام به دانش‌پذیری و مهارت‌آموزی دانشجویان می‌کند، گفت: ایجاد کسب‌وکار برای دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی و تجاری‌سازی این محصولات از اهداف برگزاری این‌گونه رویدادها است که بعد از ارزیابی‌های صورت گرفته توسط داوران و کارشناسان، دانشگاه علمی کاربردی به‌عنوان رابط این محصولات را به سمت تجاری‌سازی سوق خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه این المپیاد در سه بخش نمایشگاهی، کنفرانس و لیگ‌های رباتیک برگزارشده، افزود: رقابت کنندگان در بخش نمایشگاهی که شامل ابداعات و اختراعات و ابتکارات و در بخش کنفرانس پوستر، با محور مکاترونیک و رباتیک و در بخش لیگ رباتیک که شامل فوتبالیست، انبارداری، مسیریاب بولینگ و کودک خلاق است، محصولات خود را به نمایش می‌گذارند.

رئیس مرکز علمی و کاربردی شهرداری کرج در ادامه گفت: این دوره باهمت دانشگاه علمی و کاربردی استان و با همکاری سازمان مرکزی انجمن سفیران علم گستر و با حضور داروان و کارشناسان مرتبط با موضوع اختراع و ابداع در سطح کشوری برگزارشده است.

وی با اشاره به اینکه در این رقابت‌ها به برندگان از طرف فدراسیون بین‌المللی جوایزی تقدیم خواهد شد، افزود: عضویت رایگان فدراسیون جهانی به مخترعین به ارزش ۱۶۰ دلار از باارزش‌ترین جوایزی است که برای برندگان در نظر گرفته‌شده است.

میر وکیلی در پایان با تأکید به اینکه پرورش استعدادهای درخشان صاحبان ایده همچنین شناسایی پژوهشگران و صنعتگران در تمامی سنین به‌منظور حمایت و تجاری‌سازی محصولات آن‌ها از مهم‌ترین خروجی برگزاری این رویدادها است، از حمایت و همکاری دانشگاه علمی و کاربردی استان، شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج و مراکز دخیل در برگزاری این رقابت‌ها قدردانی و تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =