مجتبی حاجی قاسمی

عضو شورای اسلامی شهر کرج بر لزوم اصلاح فرایندی و ساختاری نظام جبران خدمات کارکنان شهرداری با آغاز از نقطه برقراری عدالت توزیعی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز ؛ مجتبی حاجی قاسمی در جلسه کمیته منابع نیروی انسانی و سرمایه انسانی شورای شهر  که با محور بررسی مشکلات و معیشت کارکنان و آتش نشانان شهرداری برگزار و دغدغه آتش نشانان و مشکلات معیشتی آنان بحث و بررسی شد، اظهار داشت: در کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج در بررسی متمم بودجه سال ۱۴۰۰ دو اتفاق رقم خورد که یکی از آنها عدالت توزیعی بود و دیگری جلوگیری از افزایش حقوقی که صرفا بخش خاصی از پرسنل را شامل می‌شد که اگر مورد دوم انجام شده بود امروز تفاوت حقوق پرسنل کارگری و کارمندی شرایط به مراتب وخیم تری داشت .

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به برخی اقدامات در خصوص ترمیم حقوق کارکنان تصریح کرد: در عدالت توزیعی مطرح شد تا در مجموعه شهرداری کارکنان یک مجموعه که در یک واحد مشغول فعالیت هستند از لحاظ پرداختی و درآمدی و جمع حقوق و مزایای دریافتی در سال به یکدیگر نزدیک شوند.

حاجی قاسمی ضمن انتقاد از تصمیمات مقطعی برای افزایش حقوق مقطوع و غیرپارامتریک منابع انسانی تاکید کرد: برغم‌ اینکه انتظار داشتیم شاهد بارقه هایی از امید در خصوص رفع مشکلات این حوزه باشیم اما مشکلات کارکنان شهرداری همچنان وجود دارد که در این راستا در بهبود وضعیت معیشت آتش نشانان و کارکنان تلاش خواهیم کرد و نباید عجولانه تصمیم گیری شود باید با برنامه ریزی و توجه به بودجه و اعتبارها تصمیم نهایی اتخاذ شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه برخی از کارکنان شهرداری با حقوق و مزایای بالا و در محل کار خود حاضر نیستند ، افزود: اضافه کاری افرادی که از شهرداری حقوق بالا دریافت می کنند و در شهرداری مشغول به فعالیت نیستند قطع شود و به جای آن به کارگران زحمتکش خدوم پاکبان و یا فضای سبز که از اضافه کار کمی برخوردارند افزوده شود.

حاجی قاسمی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه یک سازمان، نیروی انسانی است در خصوص همسان سازی حقوق و مزایای کارکنان خاطرنشان کرد: اگر این سرمایه مغفول واقع شود، سازمان به نقطه مطلوب نمی رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =