اسدیان آتش نشانی

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج به ضرورت توجه به ارتقاء معیشتی آتش نشانان تاکید کرد و گفت: پیش نویس لایحه مدیریت یکپارچه ارتقاء معیشتی آتش نشانان و خدمات ایمنی با همفکری و مشورت آتش نشانان و این مرکز نوشته شده و در حال بررسی است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمد اسدیان در نشست بررسی مشکلات معیشتی کارکنان شهرداری و آتش نشانان که با حضور اعضا شورا و مدیران شهری در صحن شورای شهر برگزار شد، اظهارداشت: جامعه آتش نشانان یکی از مهمترین و اساسی ترین بخش های خدماتی در زندگی مدرن و شهرنشینی به حساب می آید که مستقیما علاوه بر درگیر بودن با جان شهروندان بخش مهمی از ایمنی شهر را موجب می شود.

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج به برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت اجرای طرح ارتقاء معیشتی کارکنان اشاره و افزود: از سوی دیگر وضعیت معیشتی آتش نشانان ،عدم توجه به مسایل سختی کار و تجهیزات ایمنی و ... موجب شده تا علاوه بر سختی فرآیند شغلی ، نگرانی های معیشتی پرسنل خدوم در این حوزه را نیز به دنبال داشته باشد.

اسدیان یادآور شد: لذا با توجه به ضرورت ساماندهی و ارتقاء سطح معیشتی آتش نشانان پرسنل عملیاتی مدیریت شهری کرج و با عنایت به مکاتباتی که با ریاست سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور طرح ارتقا معیشتی آتش نشانان ارائه شده از سوی مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج ، پیشنهاد می شود پیش نویس ارائه طرح در صحن علنی شوای شهر بررسی شود.

وی به نامه مدیر کل دفتر نوسازی تحول اداری و فناوری اطلاعات اشاره کرد و خاطرنشان کرد: به موجب لایحه قانونی یکسان شدن ساعت کار کارمندان و کارگران در سراسر کشور و مصوبه آن ساعت کار کلیه کارمندان مشمول قانون استخدام کشوری و کارگران مشمول قانون کار یکسان و ۴۴ ساعت در هفته تعیین شده است که با توجه به شرایط خاص در حوزه آتش نشانی و خدمات ایمنی در اکثر شهرداری های کشور ساعات کار برخی کارکنان شاغل در حوزه آتش نشانی بیشتر از میزان ساعت کار موظف می شود لذا ضرورت دارد شهرداری به منظور جبران زحمات این عزیزان نسبت به پرداخت مابه التفاوت ساعت کارکرد واقعی با ساعت کارکرد موظف ماهیانه با رعایت سقف ۱۷۵ ساعت اضافه کار در ماه برای کارمندان رسمی و پیمانی و قراردادی  انجام شود.

اسدیان بر لازم الاجرا بودن قوانین مصوب در مجلس شورای اسلامی تاکید و عنوان کرد:با توجه به مکاتبات و  قانون تصویبی مجلس شورای اسلامی در خصوص لازم الاجرا بودن قوانین مصوب در مجلس شورای اسلامی از سوی دولت و قوه مجریه بهره مندی از مزایا و آیتم های حقوقی ، ساعت کار کارکنان مجموعه مدیریت شهری اجرایی شود.

عضو کمیته نیروی انسانی شورای شهر در پایان بر اجرای نظام جبران خدمت توسط مدیریت شهری تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =