چپردار

۳۳۸ اُمین برنامه شب خاطره با روایتگری جواد چپردار، عضو شورای شهر کرج و از رزمندگان گردان حضرت علی اکبر و همرزم حمید قاسمی (نویسنده کتاب بچه بازارچه) به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، ۳۳۸ اُمین برنامه شب خاطره، با روایتگری از رزم رزمندگان دلاور گردان حضرت علی اکبر از لشکر ۱۰ سیدالشهدا و با حضور حمید قاسمی، نویسنده کتاب و جمعی از رزمندگان لشگر ۱۰ سیدالشهدا، در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

اخلاص، فروتنی و تواضع از ویژگی‌های شهداست

جواد چپردار که از رزمنده‌های گردان حضرت علی اکبر و همرزم «حمید قاسمی» راوی کتاب «بچه بازارچه» است، در حاشیه این برنامه در روایت خود از آن روزهای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: اخلاص، فروتنی و تواضع از ویژگی‌های شهدایی مثل شهید مهدی عین‌اللهی بود. هنگام شهادت این شهید کنارشان بودم اما آنچه وی را به درجه شهادت رساند ترکش خمپاره نبود بلکه تقوا و اخلاص او بود.

عضو شورای شهر کرج از خواسته شهید دهقان در لحظه شهادت گفت: شهید دهقان یکی دیگر از شهدایی بود که با اخلاص خود به شهادت دست یافت. او در لحظه شهادت کنار من بود. او لحظه شهادت از من خواست تا سمت و سوی کربلا را نشانش دهم. من در آن لحظه تلاش می‌کردم تا جهت‌یابی کنم و کربلا را به او نشان دهم در حالی که پیش از من شهید دهقان با دستش به سوی کربلا اشاره کرد و در واقع ایشان بود که سمت و سوی کربلا را به من نشان داد. او رو به سمت کربلا زمزمه‌ای کرد و لبخندی زد و بعد به شهادت رسید.

وی توضیح داد: شهید مسلمی نیز از دیگر شهدای گردان حضرت علی اکبر بود که پس از شهادت، زمانی که به منزل شخصی او رفتیم، فهمیدیم وی یکی از فرماندهان یکی از یگان‌های دیگر بود که در نهایت گمنامی میان ما به عملیات آمد و شهید شد. شهدای بسیاری مثل ایشان داریم که برای دیده نشدن تلاش می‌کردند و با اخلاص تمام شهادت نصیبشان می‌شد.

گفتنی است، رونمایی و معرفی کتاب «بچه بازارچه» خاطرات حمید قاسمی با حضور نویسنده و خانواده او به همراه خانواده شهید همت‌آبادی بخش دیگری از این برنامه بود.

پخش فیلم سینمایی «موقعیت مهدی»

علاوه براین، فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» نیز پس از نماز مغرب و عشا در این برنامه برای علاقه‌مندان به نمایش درآمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =