خدابنده لو

مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری کرج گفت: دستورالعمل جدید تقسیط مطالبات شهرداری در مناطق ده‌گانه و سازمان‌های تابعه به تصویب شورای اسلامی شهر کرج رسید.

علی خدابنده لو در گفت‌وگو با کرج امروز، اظهار داشت: از ویژگی‌های دستورالعمل تقسیط این است که مطالبات شهرداری دسته‌بندی‌شده و به‌منظور شفاف‌سازی نحوه تقسیط مطالبات، وحدت رویه‌ای بین مناطق و سازمان‌ها اتفاق می‌افتد.

وی افزود: از دیگر ویژگی‌های دستورالعمل تقسیط می‌توان به افزایش اختیار مدیران از یک میلیارد تومان به ۱۰ میلیارد تومان اشاره کرد که این امر به‌منظور تکریم ارباب‌رجوع در دستورالعمل لحاظ شده است.

خدابنده لو ادامه داد: همچنین در دستورالعمل جدید تقسیط این ظرفیت ایجاد شد که اگر شهروندی تا ۳۰ درصد جرائم کمیسیون ماده صد و عوارض بعد از آن را به‌صورت نقدی پرداخت کند، می‌تواند باقی مبلغ را به مدت یک سال و به‌صورت اقساطی پرداخت کند.

وی اضافه کرد: همچنین در صورتی که شهروندان ۴۰ درصد مبلغ جریمه کمیسیون ماده صد و یا عوارض بعد از آن را نقد پرداخت کنند شامل تقسیط ۱۵ ماهه باقی مبلغ و اگر ۵۰ درصد را نقد پرداخت کنند شامل تقسیط ۱۸ ماهه مابقی مبلغ می‌شوند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری کرج با اشاره به اینکه شرایط مذکور بدون بهره بانکی در نظر گرفته‌شده است، عنوان کرد: اگر کسی بخواهد جرائم کمیسیون ماده صد و عوارض بعد از آن را بیشتر از ۱۸ ماه تقسیط کند مشمول بهره بانکی می‌شود که اگر حداقل ۳۰ درصد پرداخت کند، مدیران مناطق این اختیار را دارند که مبلغ تعیین‌شده را تا ۲۴ ماه تقسیط کنند.

 وی از دیگر ویژگی‌های دستورالعمل جدید تقسیط به این موضوع اشاره کرد که در سازمان‌های شهرداری سازوکار و دستورالعمل خاصی نبوده و سقف تقسیط جرائم کمیسیون ماده صد و عوارض بعد از آن‌یک میلیارد تومان است و شرایط تقسیط در سازمان‌ها ۴ قسط بدون بهره بانکی است.

خدابنده لو در ادامه از ویژگی آخر دستورالعمل فوق یادکرد و گفت: پیش از این کسانی که سقف بدهی آنان تا سیصد میلیون تومان بود و قصد تقسیط آن را داشتند باید سند رهنی به‌عنوان ضمانت می‌گذاشتند که سقف مبلغ در دستورالعمل جدید تا ۵۰۰ میلیون تومان افزایش‌یافته و کسی که مازاد بر ۵۰۰ میلیون بدهی داشته باشد و قصد تقسیط داشته باشد باید سند رهنی به‌عنوان ضمانت در رهن شهرداری بگذارد.

وی در ادامه با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای عوارض صدور پروانه و بهای خدمات دستورالعمل ماده ۱۴ و کاربریهای خدماتی عنوان کرد: با پرداخت ۵۰ درصد پیش پرداخت نقدی  امکان ۱۲ ماه تقسیط بدون بهره بانکی وجود دارد .

خدابنده لو همچنین به نحوه پرداخت بهای خدمات پلاک‌های که با شهرداری توافق و در کمیسیون ماده پنج تصویب شده پرداخت و گفت: اگر ۵۰ درصد آن را بر اساس تعرفه‌های ۱۴۰۱ به‌صورت نقد بپردازند ۱۲ ماه فرصت تقسیط بدون بهره بانکی دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =