ایزدیار

سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج ازتصویب لایحه ارتقاء معیشت و تکریم پرسنل متخصص آتش نشان شهرداری با اکثریت آراء حاضرین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عمار ایزدیار در نشست خبری هفتادمین جلسه رسمی شورای شهر در جمع خبرنگاران به لایحه ارتقاء معیشت و تکریم پرسنل متخصص آتش نشان اظهارداشت: امروزه آتش نشانان بعنوان اصلی ترین نیروی خدمات رسان و امدادی در مواجهه با بحران‌ها و حوادث شهری و همچنین مهمترین رکن خدمات شهری برای ارائه خدمات مناسب و حفظ سلامت و کرامت جامعه بشمار می آید؛ از این رو حفظ آرامش ذهنی و روحی ، افزایش توان بدنی ، ارتقاء دانش آکادمیک و عملی در جهت اقدامات صحیح در مواجهه با این خطرات و آسیب ها بسیار حساس و چشم پوشی از آن منجر به کاهش توان عملیاتی در مرور زمان و بروز آثار مخرب عملیاتی در سطح جامعه هدف خواهد شد.

سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج به متن لایحه اشاره کرد و افزود: لذا با توجه به اهمیت جایگاه بلند ایثار و ایثارگری که تبلور آن در نوع فعالیت های همکاران آتش نشان به وضوح دیده می‌شود؛ جهت تکریم و بزرگداشت خدمات آنان و لزوم توانمند سازی  و ترغیب پرسنل عملیاتی به دانش پژوهی و ارتقاء سطح سازمانی پیشنهاد می گردد موارد ذیل جهت برقراری عدالت توزیعی و پاسداشت عملکرد آتش نشانان گرانقدر و درنتیجه کاهش دغدغه های حقوق و دستمزد و رویکرد چابک سازی و ارتقاء علمی و عملیاتی این عزیزان توسط شهرداری کرج به همکاران فعّال در بدنه عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کرج پرداخت شود.

ایزدیار بیان کرد: بمنظور تکریم منزلت نیروهای آتش نشان و عنایت به کار سخت و مواجهه مستمر این عزیزان با حوادث و بحران‌ها و ضرورت حفظ و نگهداری نیروی متخصص بعنوان مهمترین سرمایه سازمانی مواردی در قالب رفاهیات به پرسنل عملیاتی و مدیران عملیاتی سازمان نامبرده اعمال شود.

وی بیان کرد: بر این اساس افزایش میزان اضافه کار تا سقف ۱۷۵ ساعت مستند به نامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشورو درج میزان ساعات تعطیل کاری ماهانه حسب مجموع روزهای تعطیل رسمی سالیانه بهمراه روزهایی که دولت بنا بر هر دلیلی از طریق رسانه‌ها و جراید بعنوان تعطیل سراسری اعلام می‌نماید بدلیل حضور پرسنل عملیاتی آتش نشان در محل کار و خدمت رسانی به مردم شهر کرج می‌باشند بایستی اقدام شود.

وی،اصلاح مصوبه حق درجات آتش نشانان وتغییر ردیف بودجه از حق مسئولیت به رفاهیات بمنظور قابل محاسبه نمودن مبالغ حق درجات بر مبنای نوع درجه و ضریب پایه، جبران هزینه تامین غذای گرم آتش نشانان با توجه به نوع شیفت کاری مصوب شد.

ایزدیار خاطرنشان کرد: آیتم های فوق پس از تصویب برای همه پرسنل عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کرج محاسبه و  در قالب رفاهیات واریز خواهد شد و در سالهای آتی ضمن اعمال ضرایب افزایش سالیانه  با تامین اعتبار مناسب ،  در بودجه سالیانه شهرداری کرج پادار خواهد شد .

سخنگوی شور ای شهر کرج یادآور شد: بنابر این لایحه به شهرداری کرج اجازه داده شد در راستای ترمیم معیشت پرسنل شهرداری کرج سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نسبت به اعمال بسته پیشنهادی پیوست اقدام و در صورت نیاز اعتبار لازم در متمم بودجه سال ۱۴۰۱ پادار گردد.

ایزدیار، بررسی لایحه شهرداری در خصوص معرفی عضو ناظر جهت حضور در جلسات کمیته نما و معرفی علی ذبیحی عضو شورای شهر به عنوان ناظر این کمیته را از دیگر لوایح جلسه هفتادمین شورای شهر کرج عنوان کرد.

وی بیان کرد:لایحه شهرداری در خصوص مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس پیرامون روند ادامه پروژه مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس و با عنایت به تامین اعتبار پروژه نیز توسط اعضای شورای شهر چکش کاری و در نهایت اصل لایحه شهرداری با اکثریت آراء حاضرین به تصویب رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =