1

رئیس اداره درمان، بیمه و سلامت شهرداری کرج گفت: طرح غربالگری و پایش سلامت کارکنان تحت پوشش بیمه تکمیلی شهرداری کرج در مراکز بیمارستانی معرفی‌ شده اجرایی خواهد شد.

مهدی هویدا در گفت‌وگو با کرج امروز؛ با اشاره به اینکه طرح غربالگری کارکنان تحت پوشش بیمه تکمیلی از برنامه‌هایی است که در سال جاری به‌صورت جدی به آن توجه خواهد شد، اظهار کرد: غربالگری و پایش دوره‌ای شاخص‌های نشانگر وضعیت سلامت مانند تعیین میزان قند خون ناشتا، فشارخون،، مشاوره تغذیه صحیح و بیماری‌های قلبی همچنین آزمایش‌های کلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اجرای آن نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقاء سطح سلامت جامعه دارد.

هویدا بیان کرد: با توجه به اینکه سلامت کارکنان به دنبال آن سلامت خانواده و جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، افزود: از این‌رو انجام آزمایش‌ها و مراقبت‌های سلامت برای گروه کارکنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی توضیح داد: پس از اتمام غربالگری کارکنان، خانواده‌های تحت پوشش بیمه تکمیلی کارکنان نیز ازنظر سلامت بدون پرداخت هزینه غربالگری شوند.

هویدا با بیان اینکه اداره درمان شهرداری کرج سه مقوله بیمه، سلامت و درمان کارکنان و اقدامات مربوط به آن را پیگیری می‌کند، گفت: در بخش بیمه دو بخش تأمین اجتماعی و بیمه پایه و موضوعات مربوط به آن توسط  این اداره پیگری و موردبررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه کارکنان شهرداری کرج طی سال جاری تحت بیمه تکمیلی تجارت نو هستند، افزود: در حال حاضر ۱۷۰ مراکز درمانی به‌صورت آنلاین و ۳۰ مرکز غیر آنلاین طرف قرارداد با این بیمه هستند که کارکنان تحت پوشش می‌توانند با مراجعه به این مراکز تحت درمان قرار بگیرند.

رئیس اداره درمان، بیمه و سلامت شهرداری کرج استقرار گروه ارزیاب معرفی‌شده از بیمه را از نوآوری این اداره در سال جاری عنوان کرد و گفت: تیم ارزیاب با استقرار در این اداره و بررسی مدارک و اسناد مربوط به کارکنان را بررسی و اقدامات و مدارک لازم را پیگیری خواهند کرد.

هویدا در بحث سلامت و اقداماتی که در این زمینه به‌منظور ارتقای سلامت پرسنل شهرداری کرج انجام‌شده از احداث درمانگاه تخصصی در مجاورت ساختمان شهرداری مرکز خبر داد و گفت: این درمانگاه در دوطبقه احداث‌ شده و طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده تا اواخر آبان ماه در اختیار کارکنان قرار گیرد.

وی در خصوص امکانات این درمانگاه به اتاق عمل سرپایی و تجهیز هشت یونیت دندان‌پزشکی، اتاق بستری، اتاق معاینه پزشکی و اتاق رادیولوژی و استفاده از پزشکان متخصص به‌ویژه متخصص کودکان همچنین تجهیز این ساختمان به آسانسور بیمار بر همچنین راه‌اندازی داروخانه در طبقه همکف این مرکز ویژه کارکنان و خانواده‌های تحت پوشش آن‌ها خبر داد.

این مسئول گفت: یکی از موارد مهم و تأثیرگذار بر بهره‌وری کارمندان موضوع سلامت آن‌ها است و بی‌توجهی به این موضوع می‌تواند موجب کاهش کارایی نیروی کار مفید در طولانی‌مدت باشد از این رو این اداره ارتقای سلامت کارکنان را در برنامه خود قرار داده و به جد پیگیر موضوعات مربوط به آن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =