پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری کرج از افزایش ۶۱ درصدی درآمد وصولی شهرداری طی شش ماه اول سال جاری نسبت به ۶ ماه اول سال گذشته خبر داد.

علی خدابنده لو در گفت‌وگو با کرج امروز اظهار کرد: درآمد وصولی شهرداری کرج در شش‌ماهه اول سال گذشته هزار و ۱۰۷ میلیارد تومان بوده که این رقم در مدت مشابه در سال جاری به هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان افزایش پیداکرده و شاهد رشد ۶۱ درصدی درآمد وصولی از محل نقدی و غیر نقدی هستیم.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش درصد جذب بودجه طی شش ماه اول سال جاری در مجموع جذب ۶۳ درصد را داشتیم که در مدت مشابه سال گذشته درصد جذب بودجه ۵۴ درصد بوده که نسبت به سال گذشته در بخش جذب بودجه، افزایش ۹ درصدی را شاهد هستیم.

این مسئول نکته حائز اهمیت در افزایش درآمد سال جاری نسبت به سال گذشته را بحث درآمدهای پایدار ذکر و عنوان کرد: مجموعه مدیریت شهری کرج درمجموع در پنج کد اصناف، نوسازی، ارزش‌افزوده، عوارض خودرویی و پسماند به‌عنوان کدهای درآمدهای پایدار توجه ویژه دارد.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری کرج با اشاره به درآمد شهرداری در بخش درآمدهای پایدار، گفت: در این بخش در پنج کد ذکر شده طی سال گذشته درمجموع ۲۱۵ میلیارد تومان بوده که این رقم در سال جاری به ۴۳۶ میلیارد تومان رسیده که نشان می دهد شهرداری کرج در این حوزه افزایش ۱۰۳ درصدی داشته است.

خدابنده لو به تشریح جزئیات در درآمدهای پایدار شهرداری پرداخت و ادامه داد: سال گذشته شاهد جذب ۳۰ میلیارد تومان در عوارض خودرو بودیم و امسال با افزایش ۳۶ درصدی این مبلغ به ۴۱ میلیارد تومان رسید.

این مسئول با اشاره به اینکه در بخش نوسازی طی سال گذشته نیز ۹ میلیارد تومان درآمد داشتیم و سال جاری با افزایش ۱۵۲ درصد موفق به افزایش این مبلغ به ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان شدیم، از افزایش ۱۴۹ درصدی در حوزه اصناف یادکرد و افزود: سال گذشته از این حوزه ۴ میلیارد درآمد داشتیم که سال جاری این درآمد به ۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی افزایش درآمدهای پایدار را حاصل تلاش مجموعه مدیریت شهری، مشارکت شهروندان، حمایت اعضای شورای شهر و توجه ویژه همکاران ذکر کرد و گفت: این موضوع نشان‌دهنده این است که شهرداری دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است و می‌توان با تمهیدات پیش‌بینی‌شده در شش ماهه دوم سال عملکرد بهتری رقم زد.

خدابنده لو در پایان صحبت‌های خود این نوید را داد که بتوانیم طی شش‌ماهه دوم سال به جذب حداکثری بودجه بر اساس بودجه مصوب برسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =