عباس سعیدی کیا

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: با اتمام مطالعات دو پروژه شهر دوستدار کودک کرج و باغستان کودک، فاز اجرایی این دو پروژه با مشارکت متولیان مربوطه به‌زودی اجرایی می‌شود.

به گزارش کرج امروز؛ عباس سعیدی کیا در جلسه شورای اجرای شهر دوستدار کودک که صبح امروز (یازدهم مهرماه) با حضور حسین مهاجری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر کرج به‌منظور بررسی مطالعات دو پروژه «شهر دوستدار کودک کرج» و «باغستان کودک» برگزار شد، اظهار کرد: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج به‌منظور دستیابی به چشم‌انداز شهر دوستدار کودک که بر مبنای عدالت، حمایت از حقوق تمام کودکان،  برخورداری از حمل‌ونقل روان و باقابلیت حداکثری دسترسی‌پذیری به تمام خدمات و امکانات مورد نیاز کودکان، اقدام به تهیه طرح در این خصوص کرده است.

سعیدی کیا عنوان کرد: این طرح بر اساس دستورالعمل شهرهای دوستدار کودک، از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به استان‌ها ابلاغ‌ شده و اهداف عمده تهیه آن ایجاد بسترهای لازم برای بروز استعدادها و خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان در شهر، توسعه، نظارت، استانداردسازی، سطح‌بندی و نظام‌مندی فضاهای فعالیتی کودکان در شهرو به طور کلی صیانت از کودکان در چهارچوب شهر انسان محور است.

این مسئول گفت: طرح تهیه‌کرده شامل چهار هدف کلان، ۱۹ هدف خرد، ۴۸ راهبرد و ۹۸ سیاست کلی که نهایتاً منجر به تهیه ۱۸۰ پروژه در چهار بعد شده است.

وی در ادامه افزود: از این ۱۸۰ پروژه، ۴۱ پروژه در بعد اجتماعی و حقوقی، ۳۶ پروژه در بعد دسترسی و ارتباطات و ۲۲ بعد پروژه در بعد سلامت و بهداشت و ۸۱ پروژه در بعد کاربری و فعالیت تدوین‌شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: همچنین به‌منظور ساماندهی اراضی شمالی شهر کرج و ایجاد فضاهای متناسب شهری به‌ویژه فضای سبز با رویکرد بهینه توسط کودکان، طرح باغستان کودک توسط مشاورین تهیه و اجرایی خواهد شد.

در این جلسه مدیرکل امور بانوان استانداری، رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی، معاون خدمات شهر شهرداری کرج و نمایندگانی از سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری و مشاور تهیه‌کننده طرح شهر دوستدار کودک و باغستان کودک حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =