غفاری

سرپرست شهرداری کرج گفت: باید بپذیریم که ورودی‌های فعلی شهر کرج، نه در شان شهروندان و نه مسافران است به همین دلیل دستگاه‌های متولی باید در کنار هم باشند تا بتوانیم این فضاها را به نحوی مطلوب ساماندهی کنیم.

منوچهر غفاری در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به  اهمیت ورودی‌های شهرها اظهار کرد: ورودی هر شهر نقش مهم و اثرگذاری بالایی در معرفی صحیح شهر، جاذبه‌های گردشگری و شناساندن مفاخر و مشاهیر آن دارد.

ورودی شهر انعکاس دهنده هویت آن است

 وی با بیان اینکه ورودی‌ها به نوعی انعکاس دهنده هویت شهرها هستند، توضیح داد: هر ورودی با نماد و ویژگی‌های خاص خود می‌تواند ایجاد حس تعلق و هویت در میان ساکنان و تازه واردان به شهر را ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته ساماندهی ورودی‌های شهر کرج آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته و مغفول مانده است، افزود: از آنجاییکه وضعیت این ورودی‌ها نقش به سزایی در حفظ سلامت روحی و نشاط شهروندان کرجی و مسافران دارد، در این دوره از مدیریت شهری برنامه ریزی‌های مطلوبی برای ساماندهی این فضاها در حال انجام است.

سرپرست شهرداری کرج با بیان اینکه شاهراه تهران_قزوین از محدوده کلاک تا پل حصارک از شهر کرج می گذرد، ابراز کرد: با توجه به اینکه روزانه خودروهای زیادی از این مسیر عبور می کنند، ساماندهی آن در اولویت برنامه های مدیریت شهری قرار گرفته است که البته همکاری دستگاه‌های متولی را نیز می طلبد.

غفاری اضافه کرد: پیش از این اقداماتی از جمله جمع آوری زباله و نخاله در بخشی از این محدوده صورت گرفته ولی مدیریت شهری به دنبال جانمایی المانی فاخر است تا با این اقدام، نقش خود را در ارتقای اجتماعی و فرهنگی شهر ایفا کند.

وی با اشاره به آمادگی کامل شهرداری برای ساماندهی محدوده شهری اتوبان قزوین – کرج ادامه داد: مدیریت شهری به دنبال ایجاد حس خوب برای شهروندان و استقبال مناسب از مسافران و مهمانان ایران کوچک است به همین دلیل با جدیت این موضوع را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و از متولیان اصلی انتظار همکاری در جهت ارائه خدمات بهتر را داریم.

سرپرست شهرداری کرج تاکید کرد: مطالعات طرح ساماندهی محدوده شهری اتوبان قزوین – تهران به اتمام رسیده، گفت: این طرح تاییدیه کمیته ارتقای سیما و منظر استان البرز را اخذ کرده است.

حمایت استاندار البرز برای ساماندهی ورودی‌های شهر 

این مسئول با بیان اینکه مکاتبات لازم با استانداری برای اخذ مجوز لازم برای این کار صورت گرفته، افزود: خوشبختانه استاندار البرز نیز بر ساماندهی ورودی‌های مرکز استان و محور مواصلاتی مذکور تاکید زیادی دارد و تا کنون هم حمایت‌های لازم را در این زمینه داشته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه به زودی فراخوان ملی ساماندهی ورودی‌های شهر کرج اعلام می‌شود، توضیح داد: با توجه به اینکه کرج از دیرباز به عنوان باغشهر شناخته می‌شده و همچنین مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی زیادی را در خود جای داده، طراحی‌هایی پذیرفته می‌شود که این محورها را مورد توجه قرار داده باشند.

غفاری ابراز کرد: در نظر داریم در ورودی شرقی کرج یعنی از محدوده شهرک خاتم تا رودخانه کرج به عنوان درگاه طبیعت و ورودی غربی آن یعنی محدوده عوارضی قدیم به عنوان درگاه علم، دانش و صنعت معرفی شود.

سرپرست شهرداری کرج گفت: با توجه به اینکه در محدوده ورودی غربی کرج، دانشگاه خوارزمی و کارخانجات قرار دارند و ورودی شرقی هم یادآور درختان کهنسال و زیبای کرج است، قطعا در المان‌هایی که در این فضاها نصب می‌شوند محوریت درخت و دانش غالب خواهد بود.

وی تصریح کرد: ساماندهی ورودی‌های شهر کرج بدون همکاری دیگر متولیان از توان شهرداری خارج است و ادامه داد: توفیق در این کار نیازمند تعامل و همکاری تمام دستگاه‌های متولی است.

وی گفت: باید بپذیریم که ورودی‌های فعلی کرج، نه در شان شهروندان و نه مسافران است به همین دلیل دستگاه‌های متولی باید در کنار هم باشند تا بتوانیم این فضاها را به نحوی مطلوب ساماندهی کنیم.

شایان ذکر بر اساس مطالعات مدیریت شهری کرج, علاوه بر نصب المان در ورودی‌های شهر، اقداماتی در محدوده شهری شاهراه قزوین_ کرج از جمله زیباسازی محور از طریق ایجاد و توسعه فضای سبز و نصب مبلمان شهری صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =