جواد چپردار

رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: تولید ۱۴۰۰ تن زباله روزانه در استان البرز نیاز به اصلاح و بازنگری مدیریت در تفکیک، تجمیع و انباشت دارد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، جواد چپرداردر شانزدهمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری که با حضور اعضای کمیسیون، معاونان و روئسای سازمان‌های شهرداری کرج برگزار شد، با ارائه راه کارهای پیشنهادی در خصوص مدیریت پسماند در مرکز حلقه دره اظهارداشت: هر چند سرانه تولید زباله شهروندان کرجی به طور میانگین، ۷۰۰ گرم در روز است و این میزان تفاوت چندانی با سرانه کشوری ندارد ولی با توجه به مهاجرپذیری بالای کرج و افزایش روز به روزجمعیت آن، موضوع مدیریت پسماند باید مورد توجه ویژه ای قرار بگیرد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: در این راستا ساخت و تاسیس کارخانه زباله سوز که مقدمات انعقاد قرار داد آن با دستور استاندار و همکاری شورای شهر و شهرداری‌های سایر شهرهای اقماری استان البرز انجام شده، می تواند راه برون رفت از شیوه‌های سنتی در تجمیع، انباشت و دفن یا حتی فرایند تبدیل به کمپوست این میزان از زباله‌های خانگی باشد.

چپردار تصریح کرد: آلودگی‌های زمین، هوا و در مجموع سلامت محیط زیست به ما اجازه استمرار روش‌های سنتی در مرکز حلقه دره را نمی‌دهد.

وی بیان کرد: طبق گزارش مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر در طول پنج سال گذشته ۹۰۵ میلیون لیتر شیرابه،۷۲۴  میلیون متر مکعب گاز گلخانه‌ای تولید و ۰/۲هکتار زمین در پسماند و انباشت یا دفن زباله  در حلقه دره اشغال شده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: روزانه ۳۰۰ متر مکعب شیرابه تولید و از سال‌های قبل تا میزان ۳۰۰ هزار متر مکعب باقی بوده که برابر تعهدات سازمان پسماند تا پایان سال به صفر خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =