علی فروغی - کراپ‌شده

مدیر منطقه ۶ شهرداری کرج گفت: شهرداری‌ها برای رسیدن به درآمدهای پایدار شهری باید به بنگاه‌های معاملاتی تبدیل شوند و با جذب سرمایه و اجرای پروژه‌ها جذب درآمد کنند.

علی فروغی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به اینکه دستیابی به درآمدهای پایدار شهری از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز شهرهای پیشرفته جهان است، اظهار داشت: به‌طورکلی درآمدهای شهرداری از طریق منابع داخلی و خارجی تأمین‌ می‌شود که منابع داخلی شامل درآمدهای مستقیم مانند عوارض و بهای خدمات گوناگون مربوط به اراضی و املاک و غیره است.

وی در ادامه افزود: منابع خارجی نیز درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت با شهرداری در اجرای پروژه‌های مختلف، فروش اوراق مشارکت و کمک‌های دولتی را در برمی‌گیرد.

فروغی دستیابی به درآمدهای پایدار شهری را بسیار مهم برشمرد و گفت: سیستم درآمدی شهرداری‌ها به‌نوعی است که تحت تأثیر تغییرات اجتماعی، اقتصادی، طبیعی و سیاسی قرار می‌گیرد و هر نوع اخلال در تأمین این موارد موجب کمرنگ شدن دستیابی به اهداف مدیریتی این نهاد می‌شود.

وی تأکید کرد: شهرداری‌ها برای رسیدن به درآمدهای پایدار شهری باید به بنگاه‌های معاملاتی تبدیل شوند و با جذب سرمایه و اجرای پروژه‌ها جذب درآمد کنند، این در حالی است که شهرداری‌ها امروز به دلیل عدم توسعه‌یافتگی شهرها، به‌اندازه‌ای درگیر امور خدماتی هستند که وظایف اجتماعی و اقتصادی آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

فروغی بابیان اینکه این درآمدها باید علاوه برداشتن قابلیت اتکاء و استمرار پذیری تهدیدی برای توسعه پایدار شهری نباشند، ابراز داشت: به‌منظور برخورداری از درآمد پایدار ابتدا باید ماهیت و نحوه شکل‌گیری اقلام مختلف درآمدی تعریف و آن‌ها را با ملاک‌های پایداری سنجیده شود.

این مسئول بابیان اینکه ارائه خدمات به شهروندان در بلندمدت نیازمند برنامه‌ریزی صحیح است، گفت: با توجه به‌سلامت جسمی و روحی شهروندان، حفظ میراث شهری و توجه به محیط‌زیست نباید در تعریف درآمدهای پایدار مورد اغفال قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =