حسین مهاجری

رییس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج گفت: در حوزه پروژه‌های عمرانی در همین دو سال اخیر هزینه ساختمان و قیمت آن چند برابر شده است اما درآمد شهرداری در حوزه بهای خدمات همچنان ثابت بوده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، حسین مهاجریبا بیان اینکه غالب درآمد شهرداری‌های کشور از ساخت و ساز است، اظهار کرد: در بسیاری از کشورها درآمدها غالبا از محل اخذ مالیات است اما در ایران این بخش چندان مورد توجه مردم قرار نگرفته است.

وی بیان کرد: در خصوص افزایش بهای خدمات لازم به اشاره است که از سال ۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۰ قیمت بهای خدمات آنچنان تغییری نکرده  بود ولی طی این سال‌ها هزینه‌های شهرداری به شدت بالا رفته است.

مهاجری تاکید کرد: در حوزه پروژه‌های عمرانی در همین دو سال اخیر هزینه ساختمان و قیمت آن چند برابر شده ولی درآمد شهرداری در حوزه بهای خدمات همچنان ثابت است.

رئیس شورای شهرستان کرج با بیان اینکه در این صورت سه سال عوارض و هزینه‌های پروانه و جرائم تغییر نکرده بود که نیازمند این تغییرات صورت گرفته بودیم، گفت: مدیریت شهری با تصویب شورای شهر می‌بایست سال‌های گذشته با تورم معقول هزینه‌ها را افزایش می‌داد که مجبور شدیم کاری را که سال‌های گذشته انجام نشده با وجود تورم افزایش قیمت ها را در سال ۱۴۰۱ شاهد باشیم.

جرایم ماده ۱۰۰ بازدارنده باشد

مهاجری به موضوع قیمت منطقه بندی اشاره کرد و افزود: شهرداری در حوزه قیمت منطقه بندی نیز طی سه سال افزایش چندانی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: در جرائم ماده صد باید جرائم بازدارنده باشد، جریمه برای این است که کسی تخلف نکند، اگر جریمه سنگین بود حداقل این توجیه را دارد که تخلف نکنند؛ برخی افراد بر این تفکر هستند که شهرداری از طریق ماده صد درآمد کسب کرده با اینکه درآمدهای حاصله از ماده صد به عنوان درآمد برای شهرداری تلقی نمی‌شود.

رییس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: در بحث صدور پروانه ساختمانی باید به نکته دیگری توجه کنیم معمولا آخر سال بیشترین صدور پروانه انجام می شود لذا به دلیل اینکه ممکن است در سال آینده افزایش بها داشته باشیم پس سازندگان به دنبال این هستند که هر چه سریعتر نسبت به دریافت صدور مجوز اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =