علیرضا رحیمی

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج گفت: تکلیف ماجرای عدم ثبت اثر انگشت برخی افراد در شهرداری هنوز مشخص نشده است این گونه به نظر می‌رسد قصدی برای تفاوت قائل شدن میان انگشت طلایی‌ها و افراد وظیفه شناس در مدیریت شهری وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علیرضا رحیمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج در هشتادمین جلسه رسمی این شورا در نطق پیش از دستور و تذکر خود مطرح کرد: تذکر امروز بنده مهم است و با توجه به عدم حضور شهردار کرج، قائم مقام وی صحبت‌ها را به او منتقل کند.

وی در مورد انگشت طلایی‌های شاغل در مدیریت شهری کرج بیان کرد: ۲۶ آبان سال گذشته تذکری با عنوان انگشت طلایی‌ها دادم و امروز حدود یک سال از آن تذکر می‌گذرد اما علیرغم فراخوان پرسنل و مدیران شهری و پیگیری هایی از طریق حراست و بازرسی، معاونت برنامه ریزی، منابع انسانی و فاوا که صورت گرفت، ظاهرا هنوز مدیران زورشان به انگشت طلایی‌ها نرسیده تا آمارشان را بدهند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: آمارهایی از دستگاه‌های فوق جمع آوری شد امّا هیچ کدام با هم همخوانی ندارد و کسی آمار درستی در شهرداری ندارد که از شهردار تقاضا دارم مرکز آمار و متولی آن را مشخص و  این مسأله را حل کند متاسفانه متولی آمار در شهرداری کرج و نحوه ثبت ورود و خروج برخی افراد هنوز مشخص نشده است.

رحیمی با اشاره به دریافت آمار تقریبا موثق تصریح کرد: حدود ۳۵۷ نفر از کارکنان شهرداری ثبت ورود و خروج ندارد یا حضور ندارند، از این تعداد حدود ۵۱ نفر معاونین ـ مشاورین شهردار و مدیران و مدیران کل هستند که شاید بشود چشم پوشی کرد اما بیش از ۳۰۰ نفر رسما بدون هیچ دلیل منطقی ثبت ورود و خروج ندارند حتی کسی که ۱۰ سال پیش مدیر بوده تا الان مسئولیتی ندارد ولی حضور ندارد، رئیس اداره ای که قبلاً کارت نمی زده و الان هم مسئولیتی ندارد، جالبتر اینکه ۶ نفر از آنها نیروی پیمانکار تأمین نیرو هستند.و تعداد قابل توجهی از طریق نرم افزار اطلس موبایل انگشت طلایی هستند. این گونه به نظر می‌رسد قصدی برای تفاوت قائل شدن میان انگشت طلایی ها و افراد وظیفه شناس در مدیریت شهری وجود ندارد. گلایه‌های مطرح شده در این زمینه باعث شد تا امام جمعه کرج نیز چندماه پیش در خطبه‌های خود به این موضوع اشاره کند.

وی با اشاره به ۳ هزار و  ۹۵۲ نفر از کارکنان شهرداری استفاده از نرم افزار اطلس که از طریق گوشی‌های هوشمند به منظور ثبت اثر انگشت کارمندان ادارات استفاده می‌شود، افزود: آیا در جایی که کنار درب ورودی دستگاه وجود دارد، استفاده از نرم افزار ضروری است؟ قطعا تعدادی از این افراد که سالها پیش برخی مدیر اداره یا شهردار منطقه بودند به محل اداره هم ورود نمی کنند اما اضافه کاری کامل هم دریافت می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: فقط استفاده از نرم افزار اطلس برای رانندگان و تعداد خاص و محدودی توجیه پذیر است اما برای دیگران که از کنار دستگاه عبور می‌کنند ضرورتی ندارد. استفاده از تکنولوژی به جای خود، اما برای راه‌های کنترل آن نیز باید فکری شود؛ تکلیف انگشت طلایی‌ها را مشخص کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =