آیین نکوداشت هفته ی کتاب و کتابخوانی در کرج برگزار شد.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج از الکترونیکی شدن تمام کتابخانه‌های شهرداری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ آیین نکوداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی امروز ۲۹ آبان ماه در راستای تحقق شعار (کرج پایتخت کتاب‌خوانی کشور) با حضور دانش آموزان و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد.

محسن برجی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج در این مراسم با تأکید بر اینکه این آیین باهدف ارتقای فرهنگ مطالعه و ترویج کتاب‌خوانی برگزار شده است، افزود: کتابخوان‌ها  سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج با جدیت به دنبال راهکارهایی برای افزایش تعداد افراد اهل مطالعه است.

برجی در ادامه گفت: تلاش ما در برگزاری این‌گونه مراسم‌ این است که به بهانه هفته کتاب بتوانیم از یک اثر فاخر قدردانی کنیم و امیدوارم هرسال بتوانیم با این اقدام، آثار حوزه کتاب و کتابخوانی را معرفی و از هنرمندان این آثار قدردانی کنیم.

برجی از الکترونیکی شدن کتابخانه‌های کرج خبر داد و گفت: در راستای جایگزینی سیستم سنتی و دستی ثبت کتب و ثبت‌نام اعضا در کتابخانه‌های شهرداری کرج، نرم‌افزار کتابخانه‌های ثنا در تمامی کتابخانه‌های تحت نظر این سازمان راه‌اندازی شده است.

وی عنوان کرد: به‌ روزرسانی اطلاعات و تسهیل  دسترسی شهروندان از اهداف الکترونیکی کردن کتابخانه‌ها است که در حال حاضر اجرایی شده است.

معاون شهردار کرج با اشاره به اینکه همه بوستان‌های شهر کرج در مناطق دارای سرای کتاب‌خوانی هستند، گفت: در تلاش هستیم تا تجهیزات این کتابخانه‌ها را تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر سرای کتابخانه بوستان پامچال تجهیز شده که بعد از تجهیز آن سرای کتابخانه در بوستان طلوع واقع در اسلام‌آباد تجهیز و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

انگیزه مطالعه را در شهروندان تقویت کنیم

در ادامه این مراسم اردشیر آل عوض مشاور استاندار البرز در امور فرهنگی و اجتماعی هم بیان کرد: خوشحالیم که امروز این امکان وجود دارد که بتوانیم از طریق کتاب با تفکرات نویسندگان بزرگ در سده‌های قبل از خود آشنا شویم.

وی ابراز کرد: انسان می‌تواند از طریق مطالعه به جای هزاران نفر زندگی کند و بخشی از تفکرات، احساسات و شرایط زندگی آنها ره درک کند.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد: با ایجاد انگیزه مطالعه در شهروندان می‌توانیم نقش بسزایی در ترویج فرهنگ کتابخوانی داشته باشیم.

وی ضمن قدردانی از سازمان فرهنگی شهرداری کرج و اداره کل ارشاد استان در برگزاری چنین مراسم‌هایی اظهار کرد: امید است با تلاش مسئولان و شهروندان بتوانیم فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را ترویج داده و بتوانیم در میان ۳۱ استان جزء استان‌های برتر باشیم و در این راستا قدم‌های مثبتی را برداریم.

گفتنی است: رونمایی از نگاره فاخر و زیبای کتاب استان البرز، شعرخوانی شاعران مطرح استان البرز، تجلیل از نویسندگان و شاعران منتخب کشور، کارگاه آموزشی مهارت مطالعه ویژه معلمان و شاهنامه‌خوانی از برنامه‌ای‌ای بود که در این مراسم برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =