عمار ایزدیار

سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: مابه التفاوت همسان سازی حقوق کارکنان مجموعه مدیریت شهری توسط اعضای شورای شهر بررسی و تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عمار ایزدیار در پایان هشتاد و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج در جمع خبرنگاران به لوایح و مصوبات این جلسه اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت قانونی موجود در پیوست شماره یک بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری های کشور موضوع بخشنامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با عنوان کمک هزینه رفاهی، نسبت به برقراری عدالت توزیعی در نظام جبران خدمت کارکنان و مابه التفاوت محاسبه شده  را با عنوان «مابه التفاوت همسان سازی کارکنان در ابتدا در جلسه رسمی هفتاد و نه شورای شهر و سپس موضوع جهت بررسی بیشتر در کمیسیون برنامه و بودجه رسیدگی شد.

 نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: بر این اساس این مابه التفاوت پس از بررسی از محل بودجه کمک هزینه رفاهی آیین نامه امور رفاهی کارکنان شهرداری بودجه سال ۱۴۰۱ ابلاغی از سوی سازمان شهرداری‌ها، تامین اعتبار و در همان قالب بصورت غیرثابت و غیر مستمر در فیش حقوقی پرداخت می شود .

ایزدیار به موضوع، عدالت توزیعی در نظام جبران خدمات کارکنان شهرداری کرج تاکید کرد و افزود:  به منظور برقراری عدالت توزیعی مستند به بند ۹ تباصر بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری کرج که صراحتاً اعلام می دارد شهرداری کرج مکلف است در سال ۱۴۰۱، عدالت توزیعی را در سرجمع حقوق و مزایای مستمر و غیر مستمر سالانه پرداخت شده به پرسنل فارغ از نوع قرارداد اعم از کارگری و کارمندی و... صرفا مبتنی بر اشتغال در پست های مشابه رعایت نماید، به نحوی که سرجمع دریافتی سالانه پرسنل شاغل در پست های مشابه برابر باشد، پرداخت نماید.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرج به روش محاسبه مابه التفاوت پرداختی های ماهانه  اشاره کرد و گفت:برای هر یک از کارکنان محاسبات حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر ماهانه علاوه بر وضعیت موجود بصورت متناظر در حالت قراردادی غیر متناظر آن فرد نیز انجام می شود. مابه التفاوت دو حالت قرارداد کارمندی و قرارداد کارگری محاسبه و به مبلغ کمتر افزوده می شود.

ایزدیار بیان کرد: جزئیات و ضوابط اجرایی طرح مذکور با توجه به جایگاه نظارتی شوراهای اسلامی شهر بر عهده کمیته منابع انسانی شورای شهر کرج بوده و حسب مورد تهیه و ابلاغ می شود.

وی به عیدی پایان سال و پاداش شش ماهه کارکنان اشاره و  خاطرنشان کرد: پرداخت این دو مبلغ با رعایت الگوی عدالت توزیعی در جمع دریافتی سالانه و در چارچوب دستورالعمل اجرایی صادره از کمیته منابع انسانی شورای اسلامی شهر کرج انجام خواهد شد.

پاداش در نظر گرفته شده برای کلیه مناسبت ها (همچون تکریم روز کارگر و روز کارمند و...) بصورت یکسان برای هر مستخدم کارگری و کارمندی محاسبه و پرداخت می شود.

ایزدیار گفت: بنابراین مصوبه اجرای این لایحه از ابتدای سال ۱۴۰۱ می باشد و ضمن پرداخت معوقه آن بصورت تقسیطی تا انتهای سال جاری، در متمم بودجه شهرداری کرج پادار می‌گردد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: استماع توضیحات مسئولان شهرداری با قیود ذیل موافقت گردید: پیوست شماره یک آئین نامه امور رفاهی کارکنان شهرداری حذف و اجرای مصوبه از ابتدای سال ۱۴۰۱ در سقف ردیف اعتباری پیش بینی شده متمم بودجه پیشنهادی تا پایان سال مالی ( ۱۵/۰۲/۱۴۰۲ ) بر اساس الگوی مورد تائید کمیته منابع انسانی در چارچوب کلیه قوانین و مقررات جاری لحاظ شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =