مانور زلزله

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور»، در دبیرستان پسرانه شهید رجایی برگزار شد.

محمد یساولی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز ظهار داشت: هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش‌ آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌ آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن و در نهایت ایجاد فرهنگ ایمنی، مقاوم‌سازی مدارس و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله است.

وی ادامه داد: بالا بردن سرعت عمل و افزایش مهارت‌های دانش آموزان در زمان حوادث از ویژگی مهم مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس است.

این مسئول اضافه کرد: مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس سراسر کشور با به صدا درآمدن زنگ زلزله به طور همزمان در فاصله زمانی ساعت ۱۰ و ۱۵ دقیقه صبح روز  سه شنبه ۸ آذرماه تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه با دستورالعمل پناه گیری ایمن، خروج اضطراری ایمن، تخلیه مجروحین و مصدومین احتمالی، اطفای حریق و اسکان اضطراری برگزار شد.

وی گفت: در این مانور، دانش‌ آموزان با شنیدن زنگ (آژیر) زلزله که از رادیو سراسری و رادیوهای استانی به مدت یک دقیقه به منزله زلزله فرضی پخش شد، عکس‌ العمل صحیح و سریع را در طبق سناریوی تعریف شده اجرا  و پس از آن به فضای باز و ایمن در حیاط مدرسه رفتند و تیم‌های آموزش دیده (آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر، اورژانس اجتماعی و...) اطفاء حریق، چادرزنی و مداوا مصدومین و ... با مهارت  و سرعت کامل انجام دادند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج بیان کرد: در اجرا و برگزاری این مانور سراسری تلاش شد تا با محوریت ایمنی در برابر زلزله در مدرسه و خانه، اطلاعات جامعی به مخاطبان مانور ارایه شود که با فراگیری آن مطالب بتوانند در مقابل زلزله احتمالی از آمادگی لازم برخوردار شوند.

یساولی گفت: این مانور با حضور ۱۰  آتش نشان، شش دستگاه خودروی امدادی و شش مربی برگزار شد.

مانور زلزله و ایمنی در دبیرستان «رجایی» برگزار شد/ مدارس پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران زلزله هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =