• ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
  • کد خبر: 82501
مسعود محمدی

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج از انتقال اولین واگن‌های قطارشهری به‌ایستگاه چهار راه طالقانی خط ۲ قطار شهری این کلانشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، مسعود محمدی در حاشیه انتقال این واگن‌ها به کارگاه زیر زمینی مترو کرج اظهارداشت: با تلاش کارکنان فنی سازمان قطار شهری کرج، اولین سری از واگن‌های رام یکم قطار شهری از مسیر ایستگاه چهارراه طالقانی وارد تونل شد.

عضو شورای شهر کرج گفت: با ورود کشنده (دیزل) و واگن‌ها به داخل تونل خط ۲ قطار شهری کرج، تست آزمایشی این خط ریلی آغاز می‌شود.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: تلاش‌ها بر این است تا در آینده نزدیک قطار خط ۲ متروی کرج به شهروندان خدمات ارائه کند.

محمدی اظهار کرد: به طور قطع توسعه حمل و نقل پاک، نقش مؤثری در کاهش آلودگی هوا و تصادفات رانندگی درون شهری دارد.

لازم به توضیح است، عملیات احداث خط ۲ قطار شهری کرج در سال ۱۳۸۵ به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷‌ایستگاه آغاز شد که روند اجرایی این پروژه به علل مختلف مانند کمبود منابع مالی با مشکل مواجه شد.

گفتنی است، تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل خط ۲ قطار شهری کرج بین دانشگاه خوارزمی در غرب و میدان شهید سلطانی در شرق کرج حفاری شده است که قطعه نخست آن به طول ۶. ۵ کیلومتر قرار است در آینده نزدیک گشایش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =