9

سرپرست منطقه ۹ شهرداری کرج از عملیات اجرایی مناسب‌سازی و ایمن‌سازی معابر به‌منظور سهولت در تردد معلولین و سالمندان در سطح منطقه خبر داد.

مهدی رشیدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با تأکید بر فراهم آوردن زمینه‌های مساعد به‌منظور ارتقاء خدمات‌رسانی به شهروندان به‌ویژه معلولین و سالمندان ساکن در این منطقه عنوان کرد: رسیدن به وضعیت مطلوب خدمات‌رسانی از اولویت‌های کاری شهرداری است که این مهم با توجه به تأکید شهردار کرج با جدیت پیگیری می‌شود.

 رشیدی، بابیان اینکه هدف از اجرای عملیات مناسب‌سازی معابر تسهیل دسترسی اقشار مختلف مردم به‌ویژه کودکان، سالمندان و معلولان به شبکه معابر درون‌شهری است، گفت: در همین راستا این منطقه اقدام به اجرای ۴۰۰ مترمربع کف‌پوش و اجرای عملیات جدول‌گذاری به طول ۳۰۰ متر در بلوار شهدای دانش‌آموز کرده است.

 وی بابیان اینکه از ویژگی‌های یک شهر خوب رسیدگی به نیازهای تمامی شهروندان است، بیان کرد: همشهریان معلول، جانباز و سالمندان بخش مهمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و باید به‌منظور ایجاد فرصت‌های برابر جهت زندگی بهتر برای همه شهروندان تلاش بیشتری انجام شود.

 سرپرست منطقه ۹ کرج یادآور شد: اصل مناسب‌سازی شهر یکی از خواسته‌های مهم جامعه و بخصوص افراد دارای معلولیت است زیرا عدم مناسب‌سازی این معابر، افراد را در دسترسی به معابر موردنیاز با مشکل مواجه می‌کند.

 وی در پایان ساخت سرویس بهداشتی، رمپ ویژه معلولین در بوستان‌ها، اصلاح شیب‌های نامناسب معابر، هم‌سطح سازی پیاده‌روها، نصب تابلوهای ویژه پارک خودروی افراد کم‌توان جسمی و... را از دیگر اقداماتی برشمرد که برای تسهیل دررفت و آمد جانبازان و معلولان پس از بررسی‌های کارشناسی در دستور کار شهرداری منطقه ۹ کرج قرارگرفته است.

منتشر شده در تاریخ: ۱۴۰۱/۱۰/۲۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =