5

سرپرست منطقه ۵ شهرداری کرج با اشاره به ساماندهی معابر و جلوگیری از سد معبر در این منطقه، گفت: این طرح در راستای رعایت حقوق شهروندی در ابعاد مختلف و متناسب با بررسی‌های صورت گرفته، اجرا می‌شود.

حسین عطایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ سد معبر را از معضل‌های شهری برشمرد و گفت: بساط گستران و سد معبر سهم بسیار زیادی در شلوغی‌ها و افزایش حجم ترافیک، مخدوش نمودن سیما و منظر شهر و از بین بردن ایمنی و معضل در تردد عابرین در پیاده راه‌ها را دارد.

مدیر منطقه ۵ کرج افزود: بساط گستری، سد معبر، اشغال پیاده‌روها، استفاده غیرمجاز آن‌ها برای کسب و سکنی ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع و آزاد کردن معابر رأساً اقدام کند.

عطایی گفت: عوامل سد معبر و اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری به‌صورت مداوم در سطح منطقه حضور دارند و از هرگونه تجمع بساط گستران و اغذیه‌فروشان غیرمجاز جلوگیری خواهند کرد.

وی، با اشاره به اینکه روزانه یک هزار و ۱۰۰ تن زباله از سطح منطقه جمع‌آوری می‌شود، افزود: تمامی عرصه‌ها و فضاهای شهری توسط عوامل اجرایی امور شهری به‌صورت روزانه رفت‌وروب، تنظیف و پاک‌سازی می‌شود.

این مسئول بیان کرد: در این راستا شستشوی جداول معابر بر اساس برنامه‌ریزی با خودرو مکانیزه انجام و سی عدد از مخازن مکانیزه زباله توسط خودرو مخزن شوی شستشو و گندزدایی شده است.

عطایی، اجرای پاک‌سازی حاشیه اتوبان تهران – کرج را از دیگر اقدامات این منطقه برشمرد و گفت: با توجه به عبور شهروندان از این شاهراه و لزوم بهسازی وساماندهی آن، این منطقه بر اساس برنامه‌ریزی با به‌کارگیری ۳۰ نفر نیروی اجرایی درسه مرحله اقدام به ساماندهی و پاک‌سازی حاشیه اتوبان در محدوده منطقه ۵ کرج کرده است.

منتشر شده در تاریخ: ۱۴۰۱/۱۰/۲۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =