بازدید از مترو

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: پروژه بهره برداری از شبکه خطوط قطارشهری کرج یکی از بزرگترین پروژه های ترافیکی وعمرانی کشور محسوب می شود و گره بسیاری ازمشکلات ترافیکی این کلانشهر را خواهد گشود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج؛ علی قاسم پور عصر یکشنبه در حاشیه انجام تست گرم قطار شهری کرج که با حضور شهردار و اعضای شورای شهر کرج، مدیران شهری و اصحاب رسانه انجام شد با اشاره به گذشت دو دهه از آغاز عملیات این پروژه از راه اندازی آزمایشی قطار شهری کرج در دهه مبارک فجر به یمن پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار کرد: امید است این امر موجب شود مسئولین کشوری باور کنند که این کلانشهر نیز مترو دارد و در همین راستا برای عملی شدن مصوبات تلاش واهتمام بیشتری داشته باشند و با ایفای نقش دولت بتوانیم خط های بعدی را نیز افتتاح کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: در بسیاری از کلانشهرهایی که پس از کرج این پروژه را آغاز کردند، خط یک مترو بهره برداری شده است.

وی با بیان اینکه برخی از کلانشهرها عملیات خط دو را نیز آغاز کرده و برخی دیگر مانند مشهد و اصفهان وارد خط سه شده اند، بیان کرد: جای بسیار خرسندی است که با تلاش مجموعه شهرداری و شورای شهر و شهرداران قبلی، قطار شهری کرج روی ریل قرار گرفته است.

 قاسم پور اذعان کرد: امروز راه اندازی و بهره برداری از این خط با برق انجام می شود که تلاش ۱۶ ماهه شورای ششم و مدیریت شهری، این امر را رقم زد.

 رئیس شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: تلاش گذشتگان را برای اجرای بخش هایی از قطار شهری کرج را ارج می نهیم اما باید بدانیم که متروی کرج زمانبر شد.

 وی ادامه داد: تاخیر در راه اندازی قطار شهری کرج به دغدغه بزرگی برای مسوولان استان البرز از جمله استاندار تبدیل شد اما اینک زمان آن فرا رسیده تا پس از گشایش قطعه نخست قطار شهری، گام های بعدی را بلندتر برداریم .

 قاسم پور  با اشاره به حمایت دولت سیزدهم از پروژه قطار شهری کرج اظهار کرد: اختصاص زمین( ۲۵ هکتار) برای محل نگهداری تجهیزات قطار شهری کرج در سفر هیات دولت به البرز گره گشای بخشی از کاستی های این پروژه عظیم شد.

 وی یکی از اهداف احداث خط ۲ قطار شهری کرج را اتصال متروی تهران به مناطق مختلف شهر کرج و شهرهای اطراف آن دانست و بیان کرد: این هدف با اتصال ایستگاه چهار راه طالقانی به ایستگاه شهید سلطانی کرج در حال تحقق است .

 این مسئول  یادآور شد: امروز با انجام تست گرم قطار شهری کرج همه به این باور رسیدند که متروی این کلانشهر آماده خدمات رسانی به مردم است.

 به گفته رییس شورای اسلامی شهر کرج؛ قطار شهری کرج همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر به صورت آزمایشی مسافران را جابه جاخواهد کرد و پس از آن با آمدن رام دوم، قطار شهری فعالیت رسمی خود را آغاز می کند.

 وی یادآور شد: بودجه لازم برای اجرای مصوبات مربوط به قطار شهری کرج، بیش از میزان اعتبار تخصیص یافته در سفر رئیس جمهور به استان البرز بود، حداقل انتظار ما از دولت این است که زمین دانشگاه خوارزمی برای دپوی متروی کرج در اختیار شهر قرار گیرد تا به هدف نهایی مدیران شهری که کمک به تحقق هوای پاک و کاهش ترافیک و آلودگی است، دست یابیم.

 قاسم پور با اشاره به اینکه وزیر علوم و تحقیقات با این موضوع موافقت نکرد و بررسی موضوع به جلسه بعدی موکول شد که اکنون درحال پیگیری های لازم در این رابطه هستیم. هدف نهایی، اتصال خط متروی تهران – کرج از میدان شهید سلطانی به کمالشهر است تا بار ترافیکی موجود در این مناطق کاهش یابد.

منتشر شده در تاریخ ۳ بهمن ماه ۱۴۰۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =