مهرداد کیانی

شهردار کرج گفت: توجه به مناطق محروم، توسعه سرانه فضای سبز و پارک‌ها و ساماندهی بصری اماکن عمومی شهری در راستای زیباسازی محیط زندگی شهروندان به ویژه در مبادی ورودی شهر از اقدامات مهمی است که در دستور کار مدیریت شهری کرج قرار دارد.

مهرداد کیانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اعلام این موضوع افزود: در راستای اجرای وعده‌های داده شده در بهبود وضعیت شهروندان ساکن در مناطق محروم، در دوره ششم مدیریت شهری با یک رویکرد جهادی و انقلابی وارد عرصه شده‌ایم و تلاش داریم که با اقدامات لازم بتوانیم کیفیت زندگی در محلات محروم را افزایش دهیم. در این راه البته مشارکت و حضور خود مردم در اداره شهر و محله خود لازم است. رسیدگی به مشکلات مناطق محروم و کم برخوردار در گرو ایجاد ارتباط مردمی و مشارکت فعال خود ساکنین این مناطق است.


شهردار کرج ادامه داد: رسیدگی به مناطق کم برخوردار با هدف ایجاد یک فضای عادلانه‌تر و اجرای عدالت ساختاری در کالبد شهر در همه پروژه‌های در دست اجرای شهرداری در نظر گرفته شده. ما با رویکرد با محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و کم برخوردار عمل می‌کنیم. به طور مثال بهسازی معابر شهری در این مناطق در نهایت ارتقای سطح زندگی شهروندان و ایجاد حس رضایت در آن‌ها را موجب می‌شود.


مهرداد کیانی در ادامه با اشاره به تلاش مجموعه مدیریت شهری برای ایجاد فضای آرام و شاداب در شهر کرج تأکید کرد: زیباسازی شهر نقش بسزایی در بالا رفتن شادابی و تعالی شهروندان دارد، این امر در نهایت موجب بالا رفتن شاخص بهداشت روانی شهروندان می‌شود. برای این که شهری داشته باشیم که شهروندان در آن احساس رضایت و آرامش کنند باید بیش از گذشته به زیبایی بصری و ایجاد حس آرامش در کالبد شهری توجه کنیم. متأسفانه در شهر کرج به دلیل رشد سریع آن در سال‌های گذشته کمتر به این موضوع توجه شده در حالی که با اصلاح معابر و میادین و همچنین توجه به زیباسازی جداره‌های شهری می‌توانیم فضایی زیبا و آرام برای شهروندان بسازیم. به این منظور در سال ایجاد چشم انداز شهری زیباتر و فضایی آرامش بخش در دستور کار مدیریت شهری کرج قرار دارد.

شهردار کرج با اشاره به سابقه تاریخی شهر کرج که به عنوان یک باغشهر دارای فضاهای سبز زیادی بوده، گفت: در سال‌های اخیر با توجه به ساخت و سازهای زیادی که در شهر کرج شده از سرانه فضای سبز و باغ‌های شهر کاسته شده بود که در مجموعه مدیریت شهری تلاش شد با احیای بسیاری از فضاهای سبز و احداث پارک خصوصاً در مناطق محروم و با تأکید بر رویکرد پارک محله‌ای سرانه فضای سبز کرج را به حد مطلوب برسانیم.


وی اضافه کرد: یکی از مهمترین پروزه‌هایی که آغاز کرده‌ایم و در سال جاری نیز به جدیت پیگیری خواهیم کرد اجرای پارکرود در حاشیه رودخانه کرج است که قطعاً در بهبود کیفیت هوای شهر و همچنین ایجاد مکانی برای تفرج خانواده‌ها مفید خواهد بود. در کنار این‌ها باید بیش از گذشته به حفظ فضای سبز و نگهداری و بهسازی پارک‌های موجود توجه کنیم که همکاران ما در سازمان سیما و منظر شهری قطعاً برنامه مدونی برای آن خواهند داشت.


کیانی با اعلام این که در بودجه سال ۱۴۰۲، اعتبار مناسبی برای ساماندهی ورودی‌های شهر کرج در نظر گرفته شده، گفت: با توجه به این که ورودی‌های شهر کرج وضعیت مطلوبی ندارند و روزانه صدها هزار نفر از آن رفت و آمد می‌کنند باید سریعاً برای ساماندهی این ورودی‌ها اقدام لازم صورت بگیرد. خوشبختانه با همکاری شورای اسلامی شهر بودجه مناسبی برای این مهم دیده شده است وامید می‌رود امسال این ورودی‌ها سازماندهی شوند. همچنین برای این که شهر کرج دارای یک المان و نماد شهری مخصوص خود بشود به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ماموریت داده شده که در این زمینه اقدام لازم را صورت دهد و به زودی شهر کرج با این نماد دارای یک هویت شهری خاص خود شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =