بازدید شهردار و اعضای شورای شهر از پروژه بزرگراه شمالی کرج

شهردار کرج گفت: پروژه بزرگراه شمالی کرج نه تنها یک پروژه شهری یا استانی که یک ابر پروژه ملی است. برای همین دولت باید بیش از گذشته برای تکمیل این پروژه که اهمیتی در سطح کشوری و ملی دارد؛ کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهرداد کیانی در حاشیه بازدید از پروژه بزرگراه شمالی که با حضور مهدی عسگری، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، علیرضا رحیمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر و علی ذبیحی، خزانه دار شورای شهر کرج صورت گرفت، گفت: اگر بودجه تعهد شده از طرف دولت در زمینه پروژه بزرگراه شمالی در سال جاری تزریق شود می‌توانیم به صورت مرحله به مرحله برخی از فازهای این پروژه را زودتر افتتاح کرده و از بار ترافیکی در شهر کرج بکاهیم.
 

شهردار کرج در خصوص میزان بودجه لازم برای این پروژه گفت: تا امروز در حدود ۶۰۰ میلیارد تومان به پروژه بزرگراه شمالی کرج تزریق شده البته برای تکمیل این پروژه در حدود ۶ هزار میلیارد اعتبار نیازمند است که از این میزان دولت متعهد شده که پنجاه درصد از اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه را پرداخت کند. البته در چند وقت اخیر به دلیل نوسان و افزایش نرخ ارز مشکلاتی در زمینه تأمین اعتبارات لازم در این پروژه پیش آمده بود که یکی از دلایل عمده کند بودن این پروژه همین مشکلات ارزی است.

وی با بیان این که عملیات پروژه بزرگراه شمالی کرج که از سال ۹۵ آغاز شد گفت: نزدیک به ۷۸ درصد از پروژه پیشرفت کرده و اما اصلی‌ترین بخش پروژه پل کابلی آن است. این پروژه که در حدود ۱۷.۶ کیلومتر مربع است و در آن یکی از بزرگترین پل کابلی ایران قرار دارد در واقع یک پروژه شاخص ملی محسوب می‌شود. چراکه نه تنها ترافیک شهر کرج را روان می‌کند که محل اتصال ۱۴ استان به پایتخت نیز به شمار می‌رود. بر همین اساس دولت باید با یک نگاه ملی به این پروژه نگاه کند.
 

مهرداد کیانی با اشاره به اینکه تاکنون ۲ بار شخص وزیر راه و شهرسازی و چندین بار معاونین وزیر و شخص استاندار از پروژه بازدید کرده‌اند و به صورت منظم جلساتی با دستگاه‌ها و و نهادهای مرتبط برگزار می‌شود، اظهار داشت: ‌امید می‌رود که دولت در زمینه تأمین مالی نیز اقدامات لازم را صورت دهد که این پروژه زودتر افتتاح شود.

منتشر شده در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =