• ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
  • کد خبر: 83541
شیر سفید

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از تولد ۴ توله شیر سفید در بوستان شهید چمران کرج خبر داد.

علیرضا عاقلی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: ماده شیر سفید چهار ساله مرکز نگهداری از حیات وحش پارک چمران، در دومین زایمان خود چهار توله شیر به دنیا آورد.


وی افزود: خوشبختانه حال هر چهار شیر تازه متولد شده مساعد و شیردهی نیز بدون تغذیه کمکی، تاکنون توسط شیر مادر انجام شده است.


این مسئول بیان داشت: زایمان دوم این شیر زیر نظر روانپزشک متخصص حیوانات انجام و برخلاف زایمان قبلی، شیر مادر هر چهار توله خود را در شرایط مراقبتی پذیرفت.


عاقلی در خصوص جنسیت توله شیرهای تازه متولد شده گفت: نر یا ماده بودن توله‌ها به دلیل «حفظ فاصله فیزیکی پرسنل مرکز نگهداری» و «کاهش استرس حیوانات» تا این لحظه قابل تشخیص نیست.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: باتوجه به اینکه شیرهای سفید از حیوانات در معرض انقراض هستند و در حال حاضر حدود ۳۰۰ قلاده از آن در جهان زیست می‌کنند، تولد توله شیرهای مرکز نگهداری حیوانات بوستان شهید چمران، اتفاقی مهم در عرصه حفظ این حیوانات می‌باشد.


عاقلی در پایان اشاره کرد: شیرهای این مرکز تا چند ماه آینده و اتمام عملیات عمرانی محل نگهداری حیوانات در پارک محیط‌بان، راهی سافاری پارک منطقه حصار به عنوان اولین اکو پارک کشور با توپوگرافی طبیعی خواهند شد.

تولد ۴ قلو توله شیرهای سفید کرجی

تولد ۴ قلو توله شیرهای سفید کرجی

تولد ۴ قلو توله شیرهای سفید کرجی

تولد ۴ قلو توله شیرهای سفید کرجی


منتشر شده در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =