• ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
  • کد خبر: 83551
سعیدی

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر کرج گفت: نقشه فرهنگی اجتماعی این کلانشهر با هدف جلوگیری از موازی کاری و اجرای برنامه‌های شاخص و اثر گذار فرهنگی توسط این کمیسیون تدوین و ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج حجت الاسلام علیرضا سعیدی گفت: بر همین اساس امسال ۱۰ ابر پروژه و برنامه شاخص فرهنگی از جمله ساخت یک فیلم سینمایی در کلانشهر کرج و ساخت فیلم و سریال با موضوع کلانشهر کرج در برنامه کاری مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره ها و رویداد های ملی و مهم استانی با رویکرد فرهنگی از دیگر اقداماتی است که مدیریت شهری کرج در سال ۱۴۰۲ طبق مهندسی فرهنگی نسبت به اجرای آنها اهتمام خواهد داشت.

سعیدی گفت: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی اجتماعی، مدیریت شهری کرج با ۶۸ دستگاه و نهاد و موسسه فرهنگی وارد انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: شهرداری کرج با هیچ دستگاه و نهاد خارج از نقشه راه و مهندسی فرهنگی استان مساعدتی نخواهد داشت و دستگاه هایی که خواستار بهره مندی از ظرفیت های مدیریت شهری هستند باید در چارچوب برنامه های فرهنگی مطابق نقشه مهندسی فرهنگی اقدام نمایند.

وی ادامه داد: امسال شهرداری و شورای شهر کرج در حوزه فرهنگی و اجتماعی نقش فعال تری خواهند کرد و کمک های بلا عوض شهرداری کرج به دستگاه‌ها، نهادها و تشکل‌های مردم نهاد فقط در قالب نظام مسائل شهری قابل پذیرش است و به هیچ عنوان کمک دیگری به دستگاه ها نخواهیم داشت.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: دستگاه های اجرایی و فرهنگی و تشکل های مردم نهاد می توانند و با ارائه برنامه های فرهنگی در حوزه مدیریت شهری پس از تصویب شورای شهر از کمک های شهرداری برخوردار شوند.

سعیدی افزود: طبق نقشه ترسیمی، تلاش ها براین است تا در اجرای پروژه های فرهنگی از موازی کاری جلوگیری شود و پروژه ها و برنامه های فرهنگی اجتماعی کرج در قالب انسجام و یکپارچگی به سرانجام برسد.

وی در خصوص احداث سینمای جدید کرج گفت: قرار است این سینما پس از تائید نهایی در خیابان کسری منطقه جهانشهر ساخته شود.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: تجلیل از قهرمانان حوزه دفاع مقدس و فرهیختگان شهر، ساخت سردیس کمک شبکه سه سیما در خصوص معرفی شهر کرج، برگزاری جشنواره تئاترو فیلم، کمک به برگزاری اردوهای راهیان نور و اربعین حسینی از برنامه های فرهنگی مدیریت شهری کرج در سال جاری است.

منتشر شده در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =